• ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
  • کد خبر: 38853
  • readingTime: ۲ دقیقه
بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، ۲۳ خرداد) با ۹ هزار ۷۵۴ واحد افرایش در ارتفاع ۲‌میلیون و ۱۵۵ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش ایراسین ، شاخص هم‌وزن با ۶۶۷ واحد افزایش به ۷۳۰ هزار و ۴۱۲ واحد و شاخص قیمت با ۳۸۸ واحد رشد به ۴۲۵ هزار و ۱۶۶ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۸ میلیارد و ۶۷۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۷ هزار و ۲۵۲ میلیارد ریال معامله شد.

فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۵۲۱ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با یک هزار و ۲۲۲ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۲۰۴ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۷۹۸ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۶۷۸ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۳۳۳ واحد، فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) با ۲۶۰ واحد، پتروشیمی شازند (شاراک) با ۱۹۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، بانک ملت (وبملت)، پرداخت الکترونیک پاسارگاد (پی پاد)، ایران خودرو (خودرو)، سیمان اصفهان (سصفها)، سایپا (خساپا)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۴ هزار و ۵۵۱ میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «رمپنا» و «شبندر» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «وبملت»، «پی باد» و «خودرو» سه نماد پر تراکنش بودند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز ۱۰۷ واحد افزایش داشت و به ۲۷ هزار و ۶۲۶ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۶ میلیارد و ۲۲ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۳۱ هزار و ۵۹۲ نوبت بود.

سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، بانک دی (دی) و پلیمر آریاساسول (آریا) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند

در مقابل پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، ایران خودرو دیزل (خاور)، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر)، صنایع مادیران (مادیرا) و پتروشیمی مارون (مارون) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

شایان ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۷ هزار میلیارد تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۳۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز ۲۶۴ نماد در محدوده مثبت و ۱۴۰ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۱۹۵ نماد در محدوده مثبت و ۱۱۳ نماد در محدوده منفی معامله شدند.|

برترین گروه صنعتی بورس
امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۶۸۶ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «بانک ها» و «انبوه سازی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس
سهام شرکت‌های پتایر، بکام، ولصنم بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های شفا، کسعدی و واعتبار بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

افزایش و کاهش قیمت در فرابورس
سهام شرکت‌های وگستر، سپیدار و آ س پ بیشترین افزایش قیمت و سهام زشریف، اوان و غفارس بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس
بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های شهر، سپر و افران بیشترین عرضه فروش را نمادهای همای، یاقوت و فیروزا در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس
بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، عالیس و آوند بیشترین عرضه فروش را نمادهای آوند، ثبات و اعتماد در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس
افران، جهش و وبملت بیشترین ارزش معامله و نمادهای وبملت، شستا و جهش بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

اراد ۵۰۴، داریک و اراد ۱۲۷ بیشترین ارزش معامله و نمادهای دی، نخل ۲ و کرمان بیشترین حجم معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =