• ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
  • کد خبر: 38804
  • readingTime: ۲ دقیقه
شاخص بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، ۲۲ خرداد) با ۶۲ هزار ۸۰۵ واحد کاهش در ارتفاع ۲‌میلیون و ۱۴۵ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش ایراسین، شاخص هم‌وزن با ۱۸ هزار و ۸۸۹ واحد کاهش به ۷۲۹ هزار و ۷۴۶ واحد و شاخص قیمت با ۱۱ هزار واحد افت به ۴۲۴ هزار و ۹۷۰ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۱ میلیارد و ۳۱۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۲ هزار و ۸۲۱ میلیارد ریال معامله شد.

بانک ملت (وبملت) با ۸۶۳ واحد، گروه بهمن (خبهمن) با ۱۷۱ واحد، گروه مالی شهر (شهر) با ۸۲ واحد و کارخانجات تولیدی شهید قندی (بکام) با ۷۲ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با چهار هزار و ۴۰۲ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲ هزار و ۵۹۰ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲ هزار و ۲۲۶ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۲ هزار و ۱۳۵ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، بانک ملت (وبملت)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سیمان اصفهان (سصفها)، پرداخت الکترونیک پاسارگاد (پی پاد) و پالایش نفت تهران (شتران) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۹۶ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۰ هزار و ۲۰۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز ۵۱۲ واحد کاهش داشت و به ۲۷ هزار و ۵۱۸ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۶۰ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۶۶ هزار و ۴۵۴ نوبت بود.

سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، بانک دی (دی)، سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه)، سپیدار آسیا سیستم (سپیدار) و توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (حسینا) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل پلیمر آریاساسول (آریا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و پالایش نفت لاوان (شاوان) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.
شایان ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۱۰ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز ۶۱ نماد در محدوده مثبت و ۳۴۲ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۱۲۳ نماد در محدوده مثبت و ۲۶۳ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =