• ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
  • کد خبر: 38739
  • readingTime: ۱ دقیقه
ورق فولاد

فناوری‌های نوظهور مانند یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا به‌تدریج صنایع جهان از جمله صنعت فولاد را از خود متاثر می‌کنند. کاهش زمان و هزینه و افزایش دقت در تولید و همچنین حذف هزینه‌های مستمر نگهداری تجهیزات برجسته‌ترین دستاوردهای توسعه این فناوری‌هاست.

به گزارش ایراسین به نقل از چیلان، فناوری‌هایی همچون یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا از چند سال پیش تاکنون مزایای چشمگیری برای صنایع و شرکت‌ها دربرداشته‌اند. این فناوری‌ها زمان و هزینه را با خودکارسازی عملیات تولید کاهش و عملکرد شرکت‌ها را ارتقا می‌دهند.

صنعت فولاد نیز از این قاعده مستثنی نیست و از سه فناوری یادشده بهره می‌برد. در این صنعت یادگیری ماشینی همراه با کلان‌داده و هوش مصنوعی امکان آفرینش راهکارهای بهینه‌سازی در فرآیندهای خودکارسازی را فراهم می‌آورد.

این فناوری‌ها همچنین به کنترل طول عمر ماشین‌آلات کمک می‌کند و به شرکت‌ها توانمندی نگهداری برنامه‌ریزی شده تجهیزات را با هزینه‌های پایین‌تر می‌دهد.

افزون بر اینها فناوری‌های مذکور به کارخانه‌داران این امکان را می‌دهند زمان واقعی عملکرد واحدهای تولیدی را با استفاده از کلان‌داده و پردازش ابری درک کنند.

همچنین پیاده‌سازی اینترنت اشیا همچون سنسورهای مرتبط از طریق شبکه این امر را ممکن می‌کند که کارخانه‌ها با دقت و کمیت بالاتری کار کنند و در بازار رقابتی قوی‌تر ظاهر شوند.

در حال حاضر تولید فولاد نورد سرد با حداکثر دقت از طریق دیجیتالی شدن فرآیندها پیش می‌رود و ادغام آنلاین زنجیره ارزش امکان بهینه‌سازی مدیریت، تولید و حمل و نقل را فراهم می‌آورد. این اتفاق دستاوردهای مهمی مانند کاهش هزینه‌ها و تقویت حضور در بازار رقابتی را در پی دارد.

یادگیری ماشینی پیش‌نیاز تولید با ارزش افزوده در سال‌های پیش روست.

با بکارگیری هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات نگهداری و تعمیرات به طور خودکار انجام می‌شود و نیاز به قطعات یدکی و تعمیرات مستمر کاهش می‌یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =