ورق سرد

ریزش قیمت‌ها در بازار جهانی فلزات ادامه‌ دارد ولی هفته‌ گذشته از شدت کاهش قیمت‌ها کاسته‌ شده است و قیمت بسیاری از محصولات فولادی پس از چند هفته به ثبات رسید. برای مثال با افزایش تقاضا، ورق‌های فولادی که پیش از این چهره شاخص بازار ریزشی بودند به ثبات رسیدند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، خبر بسته حمایتی ۵ تریلیون یوآنی بازار فلزات جهانی را به تعادل کشاند. البته ریزش قیمت فلزات برای سومین ماه متوالی ادامه‌ دارد ولی بررسی نوسانات هفتگی نشان می‌دهد در طول هفته گذشته از شدت ریزش‌ها کاسته‌ شد و بسیاری از محصولات فولادی به ثبات قیمت رسیده‌اند. اگرچه‌ قیمت عمده محصولات فولادی نزولی بود ولی بیشتر کاهش قیمت‌ها کمتر از ۲ درصد و حتی کمتر از ۱ درصد بود. الکترود گرافیتی فوب چین با ریزش ۱۰ درصدی نزولی‌ترین فلز هفته بود، در مقابل سنگ آهن چینگدائو با رشد قیمت ۱۰ درصدی پرچم‌دار رشد قیمت بود.

ورق‌های فولادی

ریزش قیمت‌ در بازار جهانی ورق‌های فولادی متوقف شد تا قیمت آنها پس از چندین هفته به تعادل برسد. هفته گذشته قیمت بعضی از انواع ورق‌های فولادی صعودی شد و بعضی از آنها نیز کمتر از ۲ درصد منفی بودند. نوسانات هفتگی قیمت انواع ورق به قرار نمودار زیر است:

ورق سرد بازار جهانی را گرم کرد

براساس نمودار بالا همچنان بخش بزرگی از بازار ورق‌های فولادی در طول هفته گذشته ریزشی بود ولی ریزش‌ها ناچیز است و در صورت ادامه روند تقاضا در طول هفته‌پیش‌رود احتمالا بخش بیشتری از بازار ورق‌های فولادی سبز خواهد شد.

سنگ آهن

هفته‌ گذشته سنگ آهن به خصوص در بنادر چین سنگ تمام گذاشت. سنگ‌آهن ۶۲ درصد بندر چینگدائو چین با رشدی ۱۰ درصدی به ۱۱۶ دلار و ۹ سنت رسید ضمن اینکه سنگ آهن ۶۵ درصد وارداتی بزریل به هند نیز ۸.۴ درصد مثبت شد تا عملکرد سنگ آهن در بازارهای جهانی مثبت باشد. بسیاری از فعالان بازار رشد قیمت سنگ آهن را مقدمه‌ای بر افزایش تقاضا برای سایر محصولات فلزی می‌دانند. البته برای رسیدن به این هدف باید قیمت قراضه آهن نیز در کنار سنگ آهن صعودی باشد. هفته گذشته قیمت قرضه آهن نیز صعودی شد ولی صعود آن مانند رشد قیمت سنگ آهن چشمگیر نبود.

بیلت و اسلب

افزایش تقاضا منجر به رشد قیمت انواع بیلت شد ولی در بازار اسلب همچنان عرضه‌ دست بالاتری دارد. بیلت وارداتی بنادر چین ۴.۱ درصد رشد کرد. بیلت بنادر شرق آسیا و بیلت فوب ترکیه نیز ۱ درصد افزایش قیمت‌ داشت، بیلت دریای سیاه تنها ۰.۴ درصد رشد کرد تا بازار بیلت هفته مثبتی را سپری کند. در بازار اسلب همچنان عرضه‌ها بیشتر از تقاضا بود و همین مسئله با کاهش قیمت اسلب همراه شد ولی کاهش قیمت‌ها شدید نبود. اسلب فوب دریای سیاه ۱ درصد ریخت، اسلب بنادر شرق آسیا ۳ درصد منفی شد و اسلب بنادر ایتالیا ۳.۳ درصد نزولی شد. با ثبات قیمت قراضه آهن احتمال ثبات قیمت اسلب در طول هفته‌ پیش‌رو وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =