کشتی آرای

کشتی آرای،نایب رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر اعتقاد دارد: اخبار مثبت سیاسی از قبیل بازگشایی سفارت عربستان، آزادسازی منابع بلوکه شده ایران، از سرگیری روابط ایران با کشورهای منطقه و... از عوامل تاثیرگذار برای افت قیمت‌ها در بازار طلا و سکه محسوب می‌شود. به نظر می‌آید در روزهای آتی نیز شاهد تداوم روند کاهشی در این بازار باشیم.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت طلا و سکه در آخرین روز هفته جاری نیز روند کاهشی خود را ادامه داد تا سکه امامی پس از ماه‌ها دوباره به کانال ۲۸ میلیون تومان بازگردد و اکنون در مرز کانال‌های ۲۷ و ۲۸ میلیون تومان در نوسان است. همچنین قیمت هر سکه تمام طرح قدیم به کمتر از ۲۶ میلیون تومان رسید و هر قطعه نیم‌سکه هم اکنون با قیمت ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. درهمین حال قیمت ربع سکه نیز به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. روز پنج شنبه معامله‌گران برای خرید هر گرم طلای ۱۸ عیار باید حدود دو میلیون و ۳۲۰ هزار تومان و هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان بپردازند. محمد کشتی آرای، نایب رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر اخبار سیاسی را عامل ریزشی شدن بازار طلا دانسته و به خبرنگار ایراسین می‌گوید: اخبار مثبت سیاسی از قبیل بازگشایی سفارت عربستان، آزادسازی منابع بلوکه شده ایران، از سرگیری روابط ایران با کشورهای منطقه و... در شمار عوامل تاثیرگذار بر طلا و سکه قرار می‌گیرد.

کشتی آرای ادامه می‌دهد: انتشار اخبار سیاسی مثبت نه تنها بر بازار طلا و سکه بلکه بر تمامی بازارهای جذاب برای سرمایه‌گذاری تاثیرگذار بوده است و بازارهایی مانند ارز یا خودرو نیز در روزهای اخیر کاهشی شده است و در رکود به سر می‌برند.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد تب معاملات در بازار طلا و سکه باوجود نزولی شدن قیمت‌ها، سرد شده است و این روزها معامله‌گران نه دست به خرید می‌زنند و نه فروش چندانی در بازار وجود دارد. کارشناس بازار طلا با تاکید براین موضوع، توضیح می‌دهد: زمانی که قیمت‌ها در بازار طلا و سکه روند نزولی در پیش‌ می‌گیرند، به تبع آن تقاضا در بازار هم کم می‌شود. مخصوصا باتوجه به اینکه در طول ۱۰ روز اخیر این روند کاهشی متوقف نشده و ادامه‌دار است. در نتیجه معامله خاصی در بازار انجام نمی‌شود و خریداران منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.

کشتی آرای از کاهش حباب سکه خبر می‌دهد و بیان می‌دارد: تقاضا برای خرید سکه کم شده است و این امر کاهش حباب سکه را به دنبال دارد.

نایب رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر معتقد است روند نزولی قیمت طلا و سکه ادامه خواهد یافت و بیان می‌دارد: به نظر می‌آید که در روزهای آتی نیز شاهد تدوام روند کاهشی شدن قیمت‌ها و به دنبال آن کم‌تر شدن تقاضا باشیم تا رکود بر بازار فلز زرد همچنان حاکم بماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =