• ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
  • کد خبر: 38371
  • readingTime: ۱ دقیقه
گرمی هوا افزایش دما

کارشناسان سازمان هواشناسی گفت: تا روز دوشنبه دمای هوای تهران افزایش ۴ درجه‌ای را تجربه کرده و به ۳۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، «امین حسین نقشینه» درباره وضعیت جوی کشور گفت: با توجه به عبور متناوب امواج ترازی میانی جو از سوی کشور، در پنج روز آینده به تناوب در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب برای نقاطی از استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل شمال، ارتفاعات البرز، شمال شرق کشور، بخش‌هایی از استان‌های اصفهان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و شمال هرمزگان رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌کنیم.

این کارشناس افزود: امروز بیشتر بارش‌ها در سواحل شمال و شمال غرب استان‌های اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و فردا در استان کرمان و شرق فارس آغاز می‌شود که در استان کرمان نیز بیشترین بارش‌ها را در ارتفاعات نیمه غربی، مرکز و جنوبی پیش‌بینی کردیم.

وی همچنین افزود: در همین زمان در شرق کشور و خصوصا در زابل، باد و گرد و خاک رخ می‌دهد و از فردا –جمعه- تا یکشنبه نیز خوزستان در برخی ساعات گرد و خاک خواهد داشت. تا روز شنبه خلیج فارس و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

نقشینه درباره وضعیت جوی تهران گفت: امروز –پنج‌شنبه- و فردا شاهد وزش باد و نیز گاهی گرد و خاک در تهران خواهیم بود. بیشینه دمای تهران امروز ۳۵ درجه سانتی‌گراد، فردا ۳۶ و همینطور هر روز یک درجه به دمای آن افزوده می‌شود و روز دوشنبه به ۳۹ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. علاوه بر این پیش‌بینی روز دوشنبه هوای آسمان تهران ابری و گاهی همراه با رگبار خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =