باران

هواشناسی برای وضعیت جوی ۱۰ استان به دلیل تشدید فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز چهارشنبه، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش ایراسین، رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی در برخی ساعات گردوخاک در شمال غرب کشور، استان‌های ساحلی دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

روزهای پنجشنبه و جمعه بارش‌ها در نوار شمالی کشور ادامه دارد و بخش‌هایی از مرکز و شرق و جنوب شرق نیز بارش خواهند داشت.

امروز در استان‌های البرز و تهران وزش باد شدید و گردوخاک را شاهد خواهیم بود و در همین مدت در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل هم باد و گردوخاک رخ می‌دهد.

فعالیت سامانه بارشی در ساعات بعدازظهر امروز چهارشنبه در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، غرب زنجان، شمال شرق لرستان، غرب و جنوب غرب مرکزی و ارتفاعات و دامنه استان‌های قزوین، البرز، تهران و مازندران تشدید می‌شود.

مخاطرات این سامانه که شامل رگبار و رعدوبرق، صاعقه، وزش باد شدید و در نواحی مستعد تگرگ است باعث لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ خواهد شد.

هواشناسی اعلام کرده است که فردا (پنجشنبه) نیز بارش‌ها در اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، مازندران، گیلان، شمال سمنان، شرق تهران و مرکز کرمان ادامه خواهد داشت.

روز (جمعه) نیز در اردبیل، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، یزد، نیمه غربی کرمان، مناطق مرکزی سیستان و بلوچستان و شمال استان‌های فارس، سمنان و خراسان رضوی انتظار تداوم بارش‌های بهاری را داریم.

هواشناسی برای روز (شنبه) نیز در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، اصفهان، یزد، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال و شرق فارس و شمال استان‌های سمنان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارندگی پیش‌بینی کرده است.

سازمان هواشناسی در هشدارهای زرد و نارنجی به عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین‌شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آبروها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه کرده است.

امروز همچنین وزش باد شدید، در نواحی مستعد گردوخاک و گردوغبار نفوذی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، مرکزی، همدان، البرز، قم، تهران، قزوین، بوشهر، هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد و کرمان را در بر می‌گیرد.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: وقوع تندباد لحظه‌ای در تهران برای روز جاری پیش بینی می شود.

بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی تهران و پیش‌بینی الگوهای عددی وضعیت جوی استان تهران با توجه به در بعضی ساعات بارش پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق در مناطق مستعد و ارتفاعات شرق استان بارش تگرگ و در اکثر مناطق وزش باد، در بعضی ساعات وزش باد شدید در بازه زمانی بعد از ظهر تا شب گاهی خیلی شدید در برخی نواحی خیزش گردوخاک گاهی انتقال گردوغبار از استان‌های مجاور با احتمال تندباد لحظه‌ای و طوفان گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

طی روزهای جمعه تا شنبه ۱۲ تا ۱۳ خرداد در ارتفاعات رگبارهای پراکنده و در غالب مناطق استان وزش باد مورد انتظار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =