تندباد

سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم ناپایداری‌های جوی در برخی مناطق کشور تا سه‌شنبه آینده از وقوع تندبادهای لحظه‌ای برای استان‌های تهران و البرز خبر داد.

به گزارش ایراسین، پیش بینی کلی امروز براساس نقشه های همدیدی و آینده نگری در استان های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، پاره ای از مناطق مرکزی و استان های واقع در دامنه های زاگرس و دامنه های جنوبی البرز در استان های تهران، البرز، قزوین، سواحل غربی و مرکزی خزر، بخش هایی از استان های یزد، کرمان، و شمال فارس رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت در مناطق مستعد گرد و خاک و احتمال بارش تگرگ پیش بینی می شود.

شایان ذکر است امروز بعد از ظهر وقوق تند باد لحظه ای برای استان های تهران، البرز و قم دور از انتظار نمی باشد.

روز شنبه در سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان، سواحل شرقی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی این وضعیت ادامه خواهد داشت.

روز یکشنبه در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات جنوب شرق بارش پراکنده دور از انتظار نمی باشد.

روزهای دوشنبه و سه شنبه در شمال غرب رگبار پراکنده و د ر ارتفاعات جنوب شرق بارش خفیف و احتمال وقوع رعد و برق پیش بینی می شود.

امروز در استان های شرق کشور باد و گردو خاک پیش بینی می شود.

امروز شرق دریای عمان و روز شنبه دریای عمان تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج می باشند.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۰۵

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و احتمال تگرگ

منطقه اثر:
جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۰۵: اردبیل

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ.

توصیه: عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین‌شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آبروها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =