• ۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
  • کد خبر: 38057
  • readingTime: ۲ دقیقه
تیرآهن

اخبار سیاسی مانند انتخابات ریاست جمهوری ترکیه یا داده‌های اقتصادی آمریکا و چین، بازار جهانی فلزات را کم‌نوسان کرد و به دنبال آن پروفیل، تیرآهن، نبشی، ناودانی و انواع میلگرد در بازار داخلی هفته اول خردادماه را کم نوسان پشت سر گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار داخلی فلزات خردادماه را کم تقاضا شروع کرد و حجم کم معاملات باعث شد تا قیمت‌ها در محدوده کوچکی کم تقاضا باشند. اخباری مانند انتخابات ریاست جمهوری ترکیه و ثبات در بازارهای جهانی از مهمترین دلایل ثبات قیمت‌ها در طول هفته‌ گذشته بود. با این حال بررسی‌ قیمت‌ها در بازار آزاد نشان می‌دهد میانگین قیمت پروفیل با ضخامت ۲، تیرآهن ۱۴ و انواع نبشی در طول هفته‌ گذشته صعودی بودند. در مقابل قیمت انواع ناودانی در بازار آزاد نزولی بود. در بازار میلگرد نیز نوسانات جزئی بودند.

هفته کم نوسان فلزات در بازار داخلی

پروفیل

پروفیل با ۱.۸ درصد افزایش قیمت در هفته‌ اول خردادماه، نوسانی‌ترین فلز هفته بود. با این حال نوسانات در این بازار نیز جزئی بود. قیمت انواع پروفیل با ضخامت ۲ محصول شرکت‌های مختلف در بازار آزاد به قرار جدول زیر است:

کارخانه

قیمت اول هفته (کیلوگرم به تومان)

قیمت آخر هفته (کیلوگرم به تومان)

نور میلاد یزد

۳۷۱۵۰

۳۶۹۷۰

صدرا پروفیل تهران

۳۶۸۰۰

۳۶۶۰۰

گروه صنعتی نیکان پروفیل

۳۵۰۰۰

۳۶۶۰۰

رشد جزئی قیمت پروفیل در بازار آزاد در حالی اتفاق افتاد که روز اول هفته قیمت‌ها در بازار پروفیل ریزش سنگینی داشت. برای مثال روز شنبه قیمت پروفیل نور میلاد یزد نسبت به هفته قبل بیش از ۲ هزار تومان در هر کیلوگرم نزولی شده بود و تنها بخشی از این کاهش را در طول این هفته پس گرفت.

تیرآهن ۱۴

با وجود کاهش قیمت انواع فلزات در طول دو ماه گذشته ولی قیمت تیرآهن به خصوص تیرآهن ۱۴ همچنان پرقدرت صعودی است. روز نخست هفته گذشته قیمت تیرآهن ۱۴ از کارخانه مجتمع فولاد ظهر بناب در بازار آزاد کیلویی ۲۷ هزار و ۹۵۰ تومان قیمت خورد و در روز پایانی هفته به ۲۸ هزار و ۴۵۰ تومان رسید. افزایش تقاضا برای تیرآهن باعث شده تا دست‌کم از اول سال ۱۴۰۲ تا به حال در یک روند صعودی پرقدرت به رکوردشکنی‌های پیاپی ادامه‌ دهد. اگرچه گاهی نوسانات نزولی بازار تیرآهن در بخش شاخه‌ای را متاثر می‌کرد ولی معاملات کیلویی تیرآهن صعودی بود.

ناودانی

قیمت‌ها در بازار ناودانی برخلاف تیرآهن و پروفیل نزولی بود و همین مسئله باعث شد قیمت انواع ناودانی در طول هفته گذشته با ریزشی نزدیک به ۲ درصدی همراه باشد. در روز نخست هفته انواع ناودانی با دو قیمت ۲۸ هزار و ۸۷۰ و ۲۸ هزار و ۳۷۰ تومان معامله شدند ولی فشار فروش قیمت‌ها را تا ۲۸ هزار تومان پایین آورد. در روز پنج شنبه تعداد کمی معامله ناودانی حتی به قیمتی کمتر از ۲۸ هزار تومان برای هر کیلوگرم انجام شد.

میلگرد و نبشی

قیمت انواع میلگرد و نبشی در هفته اول خردادماه تقریبا ثابت بود و نوسان خاصی در این دو بازار وجود نداشت. البته میلگرد در بازارهای جهانی نیز کم نوسان بود. پس از ریزش دو هفته قبل قیمت میلگرد در بازارهای جهانی و سپس ثبات قیمت آن باعث شد تا قیمت میلگرد در بازارهای داخلی نیز کم نوسان باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =