دوره آموزشی ایثار و مهرورزی در خانواده، ویژه خانواده ایثارگران شرکت فولاد مبارکه

یک کارشناس خانواده در دوره آموزشی ایثار و مهرورزی در خانواده، ویژه خانواده ایثارگران شرکت فولاد مبارکه گفت: باید با رفتارمان محافظ روح و جسم یکدیگر باشیم و زوجین باید باهم بزرگوارانه صحبت کنند و رفتاری بر مبنای بزرگواری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، دوره آموزشی ایثار و مهرورزی در خانواده، ویژه خانواده ایثارگران شرکت فولاد مبارکه در مجموعه باغ فردوس برگزار شد.

در این مراسم ابراهیم کاظمی، مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی شرکت فولاد مبارکه ضمن تبریک ایام‌الله آزادسازی خرمشهر در سخنانی اظهار کرد: روز فتح خرمشهر، نقطه عطفی در تاریخ ماست و به حدی اعجاب‌آور است که مدل بومی ایرانی اسلامی فتح خرمشهر قابل پاسداشت و بهره‌برداری بوده و هم‌اکنون نیز در دانشگاه‌های افسری به خاطر اهمیت استفاده از منابع محدود تدریس می‌شود.

وی گفت: خانواده ایثارگران نیز در رسیدن به چنین افتخاراتی سهیم هستند و با صبوری آن‌ها اتفاقات خوبی در جبهه‌های نبرد رقم خورد.

مدیر آموزش و توسعه منابع انسانی شرکت فولاد مبارکه افزود: در همین راستا و به مناسبت سوم خردادماه که روزی بزرگ در تاریخ کشور است؛ دوره آموزشی ایثار و مهرورزی در خانواده، ویژه خانواده ایثارگران شرکت فولاد مبارکه برگزار شد تا در قالب یک برنامه ترکیبی، خانواده‌ها با هنرهای مهرورزی بیشتر آشنا می‌شوند.

خانواده محلی برای آرامش

حجت‌الاسلام گرجی کارشناس خانواده نیز در این مراسم اظهار کرد: قرآن کریم نکات زیادی در مورد خانواده دارد که یکی از این نکات، آرامش زن و مرد در خانواده است. زن و مرد وقتی وارد خانواده می‌شوند باید از یکدیگر آرامش بگیرند و این موضوع یک‌طرفه نیست و این را از تعابیر دقیق قرآنی می‌فهمیم.

وی گفت: البته در دنیای امروز که زوجین شاغل بوده و انرژی در اجتماع صرف می‌شود؛ احتمال بروز اختلاف بیشتر می‌گردد. به همین خاطر باید زوجین برای رفع خستگی با استراحت کوتاه بازیابی شوند. اگر این اتفاق صورت نگیرد مرد یا زن دیگر تمایل به بودن در خانه و صرف وقت در کنار خانواده را ندارند.

این کارشناس خانواده افزود: صرفاً با دعا کردن نمی‌توان محبوب همسر شد. افراد باید برای رسیدن به این هدف، به همسر خود محبت و مهرورزی نموده و با اخلاق خوب با وی برخورد کنند. رفتارهایی که در اولین روزهای ازدواج با مهر و محبت زیاد همراه بود گاهی از در نظر زوجین فراموش می‌شود؛ غافل از اینکه که همین رفتارها همسران را به زندگی دلگرم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سبک زندگی امروز گاهی بر مبنای مقایسه و چشم‌وهم‌چشمی بنا می‌شود و این اتفاق حسرت‌ها را در زندگی زیاد می‌کند. نباید از چیزی که داریم ناراضی باشیم و اگر می‌خواهیم به مقامی بالاتر برسیم باید تلاش کنیم.

گرجی تصریح کرد: در زندگی اهل‌بیت (ع) می‌بینیم که امام علی(ع) قرار و آرامش خود را حضرت زهرا(س) معرفی می‌کنند. به تعبیری زن باید خورشید خانه باشد و با رفتار و محبتش فضای خانه را گرم و روشن کند. گاهی وقتی همسری از دنیا می‌رود همسر دیگر نیز در فاصله زمانی کمی از دنیا می‌رود و این نشان می‌دهد به معنای واقعی این دو شخص روحشان باهم عجین شده است.

وی عنوان کرد: شهدای فتح خرمشهر و دیگر شهدای دفاع مقدس، جان خود را دادند تا ما آرامش داشته باشیم ولی متأسفانه، طلاق در جامعه افزایش‌یافته است.

این کارشناس خانواده بیان کرد: خانه باید منبع مودت باشد؛ یعنی زن و شوهر باید علاوه بر محبت، به هم ابراز علاقه کنند و این موضوع نشان می‌دهد که میزان خوب بودن شخص باید به حدی باشد که همسر آن را بیان کند.

وی گفت: زن و مرد باید باهم بزرگوارانه صحبت کنند و رفتاری بر مبنای بزرگواری داشته باشند؛ چون گاهی ‌یک حرف کافی است که انسان را از چشم دیگری بیندازد. لذا زن و مرد باید آبروی هم باشند و عیوب همدیگر را بپوشانند. نباید مشکلات خانوادگی را کسی بفهمد، چون آبروی مؤمن بسیار مهم است.

گرجی افزود: نکته دیگر مراقبت و حفاظت از همسر است. باید با رفتارمان محافظ روح و جسم یکدیگر باشیم و به نیازهای یکدیگر حتی در سنین بالا توجه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =