• ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
  • کد خبر: 37043
  • readingTime: ۲ دقیقه
بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، ۱۲ اردیبهشت) با ۳۷ هزار و ۶۹۰ واحد افزایش و ورود به کانال ۲.۵ میلیون واحد، در ارتفاع ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش ایراسین، بورس اوراق بهادار تهران امروز هم در روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص هم‌وزن با ۲۰ هزار و ۴۳۴ واحد افزایش به ۸۴۵ هزار و ۳۹۶ واحد و شاخص قیمت با ۱۲ هزار و ۳۸ واحد رشد به ۴۹۸ هزار و ۵۳ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۲۳ میلیارد و ۷۸ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۷۵ هزار و ۵۸ میلیارد ریال معامله شد.

همه شاخص‌های بورس امروز رشد کردند و به رنگ سبز درآمدند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 1.5 درصد افزایش یافتند. شاخص کل و شاخص قیمت هموزن نیز 2.4 درصد رشد کردند.

نمادهای میدکو، فولاد، اخابر، فارس، شپنا، حکشتی و فملی بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با چهار هزار و ۵۴۳ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با سه هزار و ۹۴۲ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۳۰۹ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۲ هزار و ۱۲۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۸۴۱ واحد و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با یک هزار و ۲۳۳ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

همچنین پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۳۷۴ واحد، پتروشیمی شیراز (شیراز) با ۲۷۷ واحد، نفت سپاهان (شسپا) با ۱۹۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، بانک ملت (وبملت) و بانک صادرات ایران (وبصادر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه چهار میلیارد و ۱۹۵ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۱ هزار و ۹۳۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

ارزش معاملات خرد به عدد ۲۰,۲۳۲ میلیارد تومان رسیده و ۳۲۰ نماد به ارزش ۳,۱۵۶ میلیارد تومان در وضعیت صف خرید قرار داشتند، ۴ نماد نیز در وضعیت صف فروش قرار داشتند.

ارزش صف‌های خرید ۳,۱۵۰ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی ۸۸۹ میلیارد تومان افزایش داشته است. از سوی دیگر ارزش صف‌های فروش با کاهش ۲۰ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۲۱ میلیارد تومان قرار دارد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۵۷۷ واحد افزایش داشت و به ۳۱ هزار و ۷۲۲ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۹ میلیارد و ۴۱۸ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۵۲۰ هزار و ۵۵۷ نوبت بود.

فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب)، بیمه پاسارگاد (بپاس) و بانک دی (دی) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل پلیمر آریاساسول (آریا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر) و پالایش نفت لاوان (شاوان) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

امروز نمادهای فولاد هرمزگان، مالی سپهر صادرات، پتروشیمی زاگرس، انتخاب الکترونیک، بیمه پاسارگاد و بانک دی بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و آریا ساسول بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =