میثم مداحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در سی‌وچهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان گفت: امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی کارگران موضوع امنیت شغلی است و احیای «پیمان دسته‌جمعی کار» که در سال‌های گذشته مغفول مانده می‌تواند به برطرف شدن این دغدغه مهم کارگران کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سی‌وچهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان هم‌زمان با روز جهانی کار و کارگر با حضور استاندار و جمعی از مدیران و جامعه کار و کارگر استان امروز دوشنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ به میزبانی هلدینگ پتروپالایش اصفهان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، میثم مداحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان ضمن تبریک هفته کار و کارگر در سخنانی اظهار کرد: امروزه مسائل مختلفی در جامعه کارگری کشور وجود دارد که این موارد در حال پیگیری است. یکی از موضوعاتی که دغدغه امروز کارگران است موضوع امنیت شغلی است.

وی گفت: دولت به دنبال تحقق اصل سه جانبه گرایی (کارگر- کارفرما و دولت)، حقوق کار است و برای تحقق این امر اصلاح برخی از قوانین کار را در دستور کار خود قرار داده است. از سوی دیگر بالغ‌بر ۳۴ هزار بازرسی موردی و ادواری از سوی اداره کار و رفاه اجتماعی استان از مجموعه کار و تولید استان انجام شده که این آمار بسیار قابل‌توجه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: یکی از پارامترهای مهم برای ایجاد امنیت کار، اصلاح قراردادهای جامعه کارگری است که این موضوع نیز در حال پیگیری است. همچنین موضوع دعاوی کارگر و کارفرما نیز در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال انجام است و بنا داریم با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تعداد دعاوی را به کمترین میزان ممکن برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: کارگران طبق فرمایش مقام معظم رهبری ستون فقرات تولید هستند و به همین خاطر جامعه کارگری باید درزمینهٔ تغییر تعریف‌ها برای توانمندی جامعه کارگری تلاش کند تا به سمت پویا شدن مجموعه‌های تولیدی حرکت کند. یکی از اتفاقاتی که می‌تواند به امنیت شغلی کارگران کمک کند موضوع «پیمان دسته‌جمعی کار» است که در سال‌های گذشته مغفول مانده است.

مداحی تصریح کرد: تشکل‌ها با تخصصی که دارند می‌توانند در نقش کانون همگرایی ملی، واسط بین دولت و مجموعه‌های کارگری باشند. تشکل‌های کارگری با بصیرت در حال انجام مأموریت خود یعنی کار و تولید هستند که از همین‌جا باید از همه این عزیزان تشکر کنیم.

وی تأکید کرد: یکی از رئوس برنامه‌هایی که امروز برای اجرای آن در خدمت شما هستیم؛ تقدیر از جامعه کارگری است که از ماه‌های گذشته فرایندهای داوری آن آغاز شده است. در پایان از همه عزیزانی که در مجموعه ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این اقدامات را پیگیری کردند و به دنبال حل مشکلات جامعه کارگری استان هستند؛ تشکر می‌کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =