• ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
  • کد خبر: 36910
  • readingTime: ۱ دقیقه
یزد

استاندار یزد گفت: ۱۰ درصد از منابع حاصل از مسئولیت‌های اجتماعی معادن برای توسعه فعالیت‌های ورزش و جوانان استان اختصاص می‌یابد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، مهران فاطمی استاندار یزد، در آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره کل ورزش و جوانان یزد اظهار داشت: با پیگیری‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دستگاه‌های نظارتی با توجه به ظرفیت‌های بالای معدنی استان، این مقدار منابع به توسعه ورزش جوانان اختصاص یافت.

وی تحقق سند یزد نوین و اجرای کامل مصوبات سفر رئیس جمهور به استان را از مهمترین اولویت‌های ورزش و جوانان در این استان دانست و گفت: باید تکمیل طرح‌های ورزشی و حضور و درخشش ورزشکاران یزدی در مسابقات آسیایی مورد توجه باشد.

فاطمی به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی در یزد با همکاری و مشارکت جدی بخش خصوصی، صنایع و همراهی جامعه ورزش اشاره و اظهار کرد: باید از همه ظرفیت‌های مختلف استان برای توسعه ورزش در بین مردم و جوانان استفاده شود.

فاطمی همچنین به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و رسیدگی به امور جوانان در کنار توجه به ورزش به عنوان یک ضرورت در استان تاکید و از همه تلاش‌هایی که تاکنون در بخش‌های مرتبط در یزد و سایر مناطق تابعه استان صورت گرفته قدردانی کرد.

در این نشست با قدردانی از علیرضا پور سلمان به جای وی زهیر حاجی حسینی به عنوان سرپرست جدید اداره کل ورزش و جوانان استان یزد معرفی شد.

سه هزار و ۷۰۰ پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی ۸۰ هزار میلیارد ریال و با حدود ۱۰۰ هزار نفر اشتغال در استان یزد وجود دارد و این استان در حالی که ۱.۱ درصد جمعیت کشور را داراست ولی به لحاظ تولید صنعتی ۴.۴ درصد سهم تولید این بخش را دارد.

یزد به عنوان چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی کشور شناخته می‌شود که در تولید محصولات کاشی و سرامیک رتبه نخست، محصولات نساجی ایران با ۲۵ درصد تولید جایگاه دوم و تولید فولاد در جایگاه سوم قرار دارد.

هم اکنون در استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، ۶۲ هزار ورزشکار در ۴۷ هیات ورزشی در استان بیمه ورزشی دارند و ۶۰۰ باشگاه فعال در این استان وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =