وزیر صمت

اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران با انتقاد از استیضاح وزیر صمت، اعلام کرد: صنعت معیوب و بیمار کشور معلول عملکرد وزارت صمت در زمان مدیریتی فاطمی امین نیست، بلکه نتیجه زخم‌های عمیق سالیان گذشته است که دولت‌های پیشین بر پیکره صنعت گذاشته‌اند.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، در متن نامه اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران آمده است: همه ما بر این باور هستیم که در سال‌های اخیر مشکلاتی که در عرصه داخلی و خارجی، از جمله تصمیم‌گیری‌های عجولانه و خلق‌الساعه دولت و قانون‌گذاران که بر کشور حاکم شد، مبین این موضوع بوده است که درگیر کردن اقتصاد و صنعتگران در دام سیاست‌های ناسنجیده و به دور از خرد جمعی نه‌تنها گرهی از کار کشور نگشود، بلکه هزینه‌های سنگین و بی‌سابقه‌ای را بر دوش فعالان این بخش که چشم امید به بهبود وضع کسب و کار خود داشتند تحمیل کرد و امروزه بخش بزرگی از نتایج آن سیاست‌ها را در اوضاع نابسامان مردم، فعالان اقتصادی و کسب و کارهای مجازی می‌بینیم.

نامه ادامه یافت: امروز می‌توان ادعا کرد که صنعت معیوب و بیمار کشور معلول عملکرد وزارت صمت در زمان کوتاه دوره مدیریتی فاطمی امین نیست و بلکه نتیجه زخم‌های عمیق سالیان گذشته است که دولت‌های پیشین بر پیکره صنعت و صنعتگران کشور گذاشته‌اند. شاید بهتر باشد مجلس به جای اتخاذ روش‌های بی‌نتیجه مانند استیضاح، با روش‌های علمی اخذ برنامه بلندمدت و کنترل جدی عملکرد وزرا از تغییرات بی‌نتیجه مدیریتی که خود از نقاط ضعف جدی کشورداری است اجتناب نماید. تغییرهای مدیریتی از این دست نتیجه‌ای جز اتلاف زمان و منابع کشور نخواهد داشت.

اقدامات فاطمی امین برای به حرکت در آوردن موتور معیوب صنعت در کشور

در بخش دیگر این نامه خطاب به رئیس مجلس و نمایندگان آمده است: امروز در این برهه حساس از کشور که برخی اقدامات نسنجیده بخش بزرگی از فعالیت‌های فعالان اقتصادی و کسب و کارهای مبتنی بر شبکه‌های مجازی را درگیر کرده است، جایی برای آزمون و خطا وجود ندارد.

در این نامه با اشاره به عملکرد فاطمی امین آمده است: اقدامات وی در ماه‌های گذشته و تلاش ایشان برای به حرکت در آوردن موتور معیوب صنعت در کشور، تلاش برای بهبود شاخص پیچیدگی صادرات که جزء دغدغه‌های روزمره‌شان بوده است و همچنین دغدغه ایشان برای تصویب بخشنامه‌هایی که بخش کوچکی از مشکلات صنعتگران را مرتفع سازد، رسالتی را برای اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران تکلیف می‌کند که حمایت خود را از کارنامه با ارزش ایشان برای ادامه زمامداری وی در حوزه صنعت اعلام می‌کنیم.

در این نامه همچنین تاکید شد: امیدواریم فاطمی امین به عنوان شخصیتی علمی با نگاهی استراتژیک و با برنامه عملیاتی دقیق، مدون و مبتنی بر واقعیات موجود در اقتصاد و تجارت جهانی با حمایت مجلس ادامه خدمت کند و امید داریم که مجلس شورای اسلامی ضمن تدبیر، عقلانیت و قانون مداری، با حمایت از وزیر صمت، دل نگران حقوق فعالان اقتصادی که به برنامه‌های جدید وزیر صمت هم سو شده و برنامه‌ریزی کرده‌اند، بوده و فرصتی را برای تکمیل برنامه‌های ایشان فراهم آورند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =