• ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
  • کد خبر: 36655
  • readingTime: ۱ دقیقه
آرسلورمیتال

در پی وقوع حادثه در خطوط تولید آرسلورمیتال، این شرکت ۷هزار کارگر خود را به طور موقت اخراج می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، در پی وقوع حادثه در خطوط تولید آرسلورمیتال، این شرکت ۷هزار کارگر خود را به طور موقت اخراج می‌کند. این اتفاق به خاطر آتش‌سوزی اخیری است که در کوره بلند این شرکت در گیخون اسپانیا به وقوع پیوست.

آرسلورمیتال اعلام کرده است ۹۰ درصد حقوق کارگران شرکت‌های تابعه را در ماه‌های آینده می‌پردازد. بخشی این کارگران، مربوط به خطوط پایین‌دستی نظیر نورد سرد و گالوانیزه هستند که در ساگونتو فعالیت می‌کنند.

سخنگوی این شرکت اعلام کرده است که حداقل ۱۰ روز برای براورد زمان به نتیجه رساندن تعمیرات این کوره، فرصت مورد نیاز است. این در حالی است که پیش‌بینی‌های اولیه غیر رسمی حاکی از این است که اصلاح فرایندها و تعمیر اساسی این کوره حداقل به دو ماه زمان نیاز دارد.

شایان ذکر است پیش از این یعنی در ۴ آوریل دولت اسپانیا اعلام کرده بود که بودجه ۴۵۰ میلیون یورویی (۵۰۰ میلیون دلار) را به آرسلورمیتال برای اجرای پروژه فولاد سبز در گیخون تخصیص داده است. با اجرای این پروژه، از هیدروژن تولید شده با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر برای کربن‌زدایی در تولید فولاد و صنایع پایین‌دستی استفاده می‌شود.

یکی از پروژه‌های دیگر، سرمایه‌گذاری حدود ۱ میلیارد یورو (۱.۱ میلیارد دلار) است که یک واحد احیاء مستقیم با تغذیه هیدروژنی ۲.۳ میلیون تن در سال و یک کوره قوس الکتریکی هیبریدی ۱.۱ میلیون تنی را در بردارد. هدف ایجاد این کارخانه، کاهش ۵۰ درصدی انتشار CO۲ به میزان سالانه ۴.۸ میلیون تن در اسپانیا است.

به گزارش ایراسین، در پی بروز حادثه اخیر در دو کوره بلند آرسلورمیتال، پیش‌بینی می‌شود این شرکت با کاهش ۱ میلیون تنی تولید ورق گرم از ماه ژوئن تا آگوست روبرو شود.

۲۲ مارس بود که کوره بلند A در گیخون اسپانیا با ظرفیت ۶ هزار تن در روز و ۲.۳۵ میلیون تن در سال و همچنین کوره بلند اصلی در دانکرک فرانسه با ظرفیت تولید ۱۰هزار تن در روز، ۳۰ مارس دچار حریق شدید شدند. به همین خاطر فعلاً این دو کوره که در شمال فرانسه و شمال اسپانیا هستند دیگر قادر به تولید نیستند. این کوره‌ها اسلب مورد نیاز خطوط تولید آرسلورمیتال را برای تولید ورق‌های فولادی در اروپا تأمین می‌کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =