علی جدی

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه حیطه وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت محدود به خودرو نیست، گفت: استیضاح وزیر صمت مشکلات حوزه صنعت را حل نمی‌کند بلکه فقط باعث می‌شود تا یک وزارتخانه از دسترس نظارتی مجلس خارج شود.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، علی جدی، نایب رییس کمیسیون صنایع با اشاره به اعلام وصول طرح استیضاح وزیر صمت گفت: استیضاح وزیر صنعت معدن و تجارت نه تنها مشکل صنعت را حل نمی کند بلکه باعث می شود تا یک وزارتخانه برای چند ماه از دسترس نظارتی مجلس خارج شود، بلاتکلیف بماند و از برنامه خود عقب بیفتد.

وی افزود: اگر استیضاح وزیر صمت رای بیاورد تا سه ماه این وزارتخانه با سرپرست اداره می شود و بعد هم که وزیر جدید بیاید تا بر اوضاع مسلط شود، چند ماه کار طول می کشد و عملاً سال چهارم کاری مجلس و به طور کل عمر مجلس یازدهم نیز به پایان خواهد رسید.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که در بحث استیضاح وزیر صنعت مطرح می کنند، موضوع بازار خودرو است؛ سوال اینجاست که آیا وزارت صمت فقط حوزه خودرو فعالیت دارد؟

نماینده مردم شیروان در مجلس افزود: با توجه به کاهش تولید خودرو بین سالهای ۹۷ تا ۱۴۰۰ قیمت خودرو با توجه به فزونی تقاضاها بر عرضه، روند افزایشی داشته است و با وجود رشد ۳۵ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ هنوز مشکل کاهش تولید خودرو حل نشده است.

جدی خاطرنشان کرد: در حوزه فولاد هم تا سال ۹۹ شاهد کاهش تولید بودیم که این مشکل از سال ۱۴۰۱ برطرف شد اما باید یادآور شد که به دلیل قطعی برق صنایع در تابستان و قطعی گاز آنها در زمستان تولید فولاد در کشور نیز با وقفه مواجه شده و همین مسئله باعث افزایش قیمت میلگرد و آهن آلات در کشور شده است.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: در مورد قیمت خودرو می‌توان با افزایش تولید و همچنین تامین نیاز بازار از طریق واردات در کنار تولید خودروها در داخل قیمت خودرو در کشور را کنترل کرد و برای این امر یک هماهنگی و هم افزایی بین قوا لازم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =