• ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
  • کد خبر: 35774
  • readingTime: ۱ دقیقه
آرسلورمیتال arcelormittal

در پی بروز حادثه اخیر در دو کوره بلند آرسلورمیتال، پیش‌بینی می‌شود این شرکت با کاهش ۱ میلیون تنی ورق گرم در تابستان سال جاری روبرو شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، در پی بروز حادثه اخیر در دو کوره بلند آرسلورمیتال، پیش‌بینی می‌شود این شرکت با کاهش ۱ میلیون تنی تولید ورق گرم از ماه ژوئن تا آگوست روبرو شود. البته هنوز براوردی از میزان خسارت ناشی از حادثه یا خسارت‌های مالی ناشی از توقف تولید در این دوره منتشر نشده است.

کوره بلند A در گیجون اسپانیا با ظرفیت ۲.۳۵ میلیون تن در سال در ۲۲ مارس و همچنین کوره بلند اصلی در دانکرک فرانسه، ۳۰ مارس دچار حریق شدید شدند. به همین خاطر فعلاً این دو کوره که در شمال فرانسه و شمال اسپانیا هستند دیگر قادر به تولید نیستد. این کوره‌ها اسلب مورد نیاز خطوط تولید آرسلورمیتال را برای تولید ورق‌های فولادی در اروپا تأمین می‌کردند.

برخی از کارشناسان بازار فولاد معتقدند به خاطر توقفات پیش‌بینی نشده در این دو سایت و یک سایت دیگر آرسلورمیتال و همچنین خط تولید تاتااستیل در اروپا، قیمت ورق گرم در این قاره افزایش می‌یابد. عده‌ای نیز معتقدند به خاطر قیمت‌های بالای موجود و کاهش تقاضا، قیمت ۹۰۰ یورویی برای هر تن ورق گرم تثبیت شود.

به گزارش ایراسین، آرسلورمیتال دومین فولادساز بزرگ جهان، متعهد شده است تا سال ۲۰۵۰ کربن خنثی شود. این شرکت بالغ بر ۸۰ میلیون تن تولید فولاد خام تولید می‌کند که دفتر مرکزی آن در لوکزامبورگ قرار دارد. آرسلورمیتال در بسیاری از نقاط دنیا از جمله کانادا، هند، آفریقای جنوبی، آلمان و... بوده و در حال فعالیت جدی و تأثیرگذار در سرتاسر زنجیره فولاد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =