بازدید مدیرعامل فولاد مبارکه از شرکت فولاد تاراز

مدیرعامل فولاد تاراز با اعلام گذر از هدف تولید سالیانه این شرکت در گفتگو با ایراسین به تشریح دستاوردهای این شرکت در حوزه تولید و توسعه در سال گذشته پرداخت.

داوود فروتن مدیرعامل فولاد تاراز در گفتگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: با تلاش همکاران، فولاد تاراز در اسفندماه سال ۱۴۰۱ موفق به ثبت رکورد تولید ماهانه به میزان ۱۹ هزار ۶۳۰ تن شد که با توجه به میکس تولید انجام‌شده، عملاً این رکورد به‌منزله این است که دستیابی به ظرفیت اسمی در این شرکت کاملاً قابل حصول است. موفقیت مهم دیگر، گذر از هدف تولید سالیانه و تولید ۱۷۱ هزار و ٤٠٠ تن محصول گالوانیزه بود که به لطف الهی به دست آمد.
وی گفت: با توجه به شات‌داون سالیانه دی‌ماه که به دلیل محدودیت‌های گاز به ما تحمیل شد، تعمیرات اساسی باکیفیت بر روی خط تولید، به‌خصوص در کوره و قسمت اسکین پاس در فولاد تاراز انجام شد که در بهبود کیفیت و همچنین کسب رکوردها تأثیر خوبی داشتند. از موارد دیگری که موجب دستیابی به این موفقیت‌ها شد می‌توان به هماهنگی واحدهای مختلف فولاد تاراز با واحدهای مختلف در فولاد مبارکه اشاره کرد که بسیار در کسب این رکوردها مؤثر بود و به همین خاطر از همه همکارانمان مرتبط در فولاد مبارکه به‌ویژه واحدهای فروش، برنامه‌ریزی تولید و حمل محصولات تشکر می‌کنیم.
فروتن تصریح کرد: در تیرماه، مردادماه و دی‌ماه سال ۱۴۰۱ به دلیل محدودیت‌های انرژی درمجموع چیزی حدود ۱۷ هزار تن عدم تولید را در فولاد تاراز شاهد بودیم که این محدودیت‌ها نه‌تنها برای فولاد تاراز که برای صنعت فولاد کشور نگران‌کننده است. امروز فولاد تاراز آمادگی تولید به میزان ظرفیت اسمی خود را دارد که امیدواریم با رفع محدودیت‌های انرژی و برخی دیگر از موانع نظیر مواد اولیه و مشکلات بازار شاهد افزایش تولید در این شرکت باشیم.
وی تأکید کرد: یکی از موفقیت‌های دیگری که در آخرین ماه از سال ۱۴۰۱ در فولاد تاراز اتفاق افتاد، راه‌اندازی آزمایشی خط نورد سرد۱ این شرکت بود که با حضور مدیرعامل محترم آتیه فولاد، آقای سعیدبخش و همچنین مدیرعامل محترم توکا فولاد، آقای سبزواری شروع به کار کرد.
مدیرعامل فولاد تاراز افزود: کلنگ‌زنی یکی از واحدهای توسعه فولاد تاراز برای احداث واحد اسیدشویی ۵۰۰ هزار تنی نیز با حضور وزیر محترم کار، آقای مرتضوی و جمعی از مسئولان استان در اولین روزهای امسال انجام شد و امیدواریم تا ۹ ماه آینده این خط تولید نیز به بهره‌برداری برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =