• ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
  • کد خبر: 35577
  • readingTime: ۲ دقیقه

ایراسین بررسی می‌کند؛

ارزان‌ترین موبایل‌های هوشمند در فروردین ۱۴۰۲

کدام موبایل‌ها کم‌تر از پنج میلیون‌ تومان قیمت ‌دارند؟
بازار موبایل

با پنج میلیون تومان امکان خرید چه موبایلی وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت با توجه به نوسانات ارزی اخیر، با دو تا پنج میلیون تومان گزینه‌های محدودی با حداقل امکانات برای انتخاب در بازار موبایل وجود دارد.

به گزارش ایراسین، نوسانات اخیر نرخ ارز باعث افزایش قیمت کالاهای زیادی از جمله موبایل‌های هوشمند شده است. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد برای خرید موبایل هوشمند با قیمت مقرون به‌صرفه تقاضای بالایی وجود دارد. بااین حال با بودجه کم‌تر از پنج میلیون تومان چه موبایلی می‌توانیم بخریم؟ درحال حاضر در این رنج قیمت امکان خرید شماری از موبایل‌های هوشمند سامسونگ، نوکیا، آنر، هوآوی، جی پلاس و وان پلاس وجود دارد.

سامسونگ

شرکت سامسونگ بیشترین تعداد اسمارت‌فون‌های اقتصادی یعنی کم‌تر از پنج میلیون تومان را روانه بازار کرده است. موبایل‌های هوشمند سری A سامسونگ ارزان‌ترین محصولات این شرکت کره‌ای به شمار می‌رود و اکنون امکان خرید مدل‌های A۰۳، A۰۳s، A۰۴، A۰۴e و A۰۴s در موبایل فروشی‌های شهر وجود دارد. نمایشگر بزرگ، طراحی ظاهری جدید، رنگ‌بندی متنوع، دوربین چندگانه و سخت افزار میان‌رده از ویژگی‌های سری A محسوب می‌شود. بهترین دوربین درمیان این اسمارت‌فون‌ها به A۰۴s تعلق دارد که از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی در کنار دو سنسور دومگاپیکسل بهره می‌برد. درمقابل A۰۳ از طراحی ظاهری مدرن‌تری برخوردار است که شباهت زیادی به آیفون‌ها نسل ۱۲ دارد. موبایل‌های هوشمند سری A در رنج قیمت سه میلیون و ۶۰۰هزار تا چهارمیلیون و ۹۵۰ هزارتومان به فروش می‌رسند.

نوکیا

بیشترین تعداد موبایل‌های هوشمند مقرون به صرفه‌ی بازار پس از سامسونگ به نوکیا تعلق می‌گیرد. سری C نوکیا از مشخصات فنی مناسب، قیمت اقتصادی و طراحی ظاهری به نسبت خوب بهره می‌برد که مدل C۱ با قیمت دو میلیون و ۲۰۰هزار تومان، C۲۱ با بهای سه میلیون و ۱۰۰هزار تومان و C۳۱ با نرخ چهار میلیون و ۲۰۰هزار تومان اعضای سری C نوکیا را تشکیل می‌دهند. نوکیا فقط برای مدل C۳۱ دوربین سه گانه طراحی کرده است ولی خبری از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی در این اسمارت‌فون مانند محصولات پایین‌رده سامسونگ نیست. دوربین C۳۱ مجهز به یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی و دو سنسور دو مگاپیکسلی است. درمقابل نوکیا باطری‌هایی با ظرفیت و طول عمر مفید بالا برای موبایل‌های سری C درنظر گرفته است.

سایر اقتصادی‌های بازار

شرکت‌های آنر، هوآوی، جی پلاس و وان پلاس هر کدام یک نماینده درمیان اسمارت فون‌های اقتصادی بازار دارند. اسمارت فون‌های این چهار شرکت تولید سال ۲۰۲۰ به بعد هستند و از حداقل امکانات فنی بهره می‌برند که برای استفاده روزمره گزینه مناسبی به شمار می‌روند. بهترین طراحی ظاهری در بین این چهار محصول به موبایل هوشمند هوآوی و آنر اختصاص می‌یابد که مانند سری A سامسونگ تاحدود زیادی برگرفته از محصولات اپل است. از قابلیت‌های خاص این چهار اسمارت‌فون باید به رنگ‌بندی متنوع اشاره کرد و تولیدکنندگان این موبایل‌ها را با رنگ بندی مشکی، آبی، سبز و نارنجی به بازار عرضه کرده‌اند. همچنین این چهار موبایل اقتصادی به ازای هر بار شارژ صد درصدی در حالت استفاده معمولی، کارکرد مفید دو روز را ارائه می‌دهند.

مشخصات این چهار اسمارت‌فون اقتصادی بازار به شرح جدول زیر است:

مدل

تولیدکننده

اندازه نمایشگر (اینچ)

سنسور دوربین اصلی(مگاپیکسی)

دوربین سلفی (مگاپیکسل)

قیمت(تومان)

nova Y۶۰

هوآوی

۶.۶

۱۳-۵-۲

۸

چهارمیلیون و ۹۰۰هزار

Nord N۱۰۰ BE۲۰۱۳

وان پلاس

۶.۵

۱۳-۵

۸

چهارمیلیون و ۲۰۰هزار

S۱۰

جی پلاس

۶.۵

۱۳-۲-۲

۸

سه میلیون و ۵۹۰هزار

آنر

۶.۵

۸

۵

سه میلیون و ۳۰۰هزار

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =