مسکن ملی

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: نام‌نویسی بیش از ۶ میلیون متقاضی مسکن در سامانه نهضت ملی مسکن در اجرای قانون جهش تولید، تامن اراضی به استعداد ساخت یک میلیون و ۳۲۷ هزار واحد مسکونی، افزایش سقف تسهیلات مسکن بخشی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن در طی دولت سیزدهم است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، اهم اقدامات انجام شده در بخش مسکن شامل تدوین برنامه تفصیلی تولید چهارمیلیون مسکن طی ۴ سال به تفکیک استان‌ها و شهرهای مختلف کشور، ایجاد سامانه طرح نهضت ملی مسکن و ثبت‌نام بالغ بر ۶ میلیون متقاضی در تمامی استان‌های کشور است. همچنین تاسیس و راه‌اندازی صندوق ملی مسکن، تامین زمین به استعداد یک میلیون و ۳۲۷ هزار واحد مسکونی، شروع احداث یکهزار و ۷۳ واحد مسکونی در زمین‌های اجاره ۹۹ ساله، تسهیلات خودمالکی، نوسازی مسکن روستایی و بافت‌های فرسوده شهری است.

افزایش سقف تسهیلات مسکن در شهرها و روستاها

افزایش سقف تسهیلات ساخت به ۴۵۰ میلیون تومان در شهر تهران، ۴۰۰ میلیون تومان در سایر کلانشهرها، ۳۵۰ میلیون تومان در مراکز استان‌ها، ۳۰۰ میلیون تومان در سایر شهرها و ۲۰۰ میلیون تومان در مناطق روستایی و افزایش طول دوره بازپرداخت تسهیلات به ۲۰ سال از جمله اقدامات مهمی است که در زمینه برنامه‌ریزی برای اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم تدوین شده است.

تکمیل و بروز رسانی سامانه‌های پرداخت و صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی

همچنین تکمیل و بروزرسانی سامانه پاتمک (پرداخت الکترونیکی تعرفه پروانه اشتغال به کار مهندسی، معمار تجربی و کاردانی)، تکمیل و بروزرسانی سامانه سپامک (صدور الکترونیکی پروانه اشتغال به کار مهندسی، معمار تجربی و کاردانی) و تنظیم ۱۰۲ مورد لوایح دفاعیه برای مراجع قضایی بر مبنای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آیین‌نامه‌های اجرایی منبعث از آن و سایر قوانین مدنی، کیفری وآیین نامه دادرسی مربوطه برای مراجع قضایی از دیگر اقداماتی است که در حوزه مسکن انجام شده است.

گفتنی است، برنامه کلان دولت سیزدهم در بخش مسکن شامل احداث ۴ میلیون واحد مسکونی است که بیش از یک میلیون آن در روستاها و مابقی در شهرها اجرایی می‌شود. هم اکنون برای بیش از یک میلیون واحد مسکونی اراضی تعیین شده و به همان میزان نیز ساخت مسکن در شهرها و روستاها وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است. نوسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده، احداث مسکن روستایی با مشارکت مردم و همچنین سازندگان در شهرها و روستاها بخشی از سیاست‌هایی است که به تولید مسکن در نقاط مختلف برای رفع نیاز مردم جامه عمل می‌پوشاند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =