پهلوان

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه هلدینگ «توکافولاد» گفت: برآیند متغیرهای اقتصادی نشان می‌دهد بازار سرمایه در سال آینده وضعیت خوبی خواهد داشت و می‌تواند بخشی از عقب‌ماندگی که در این بازار دیده می شود را جبران کند.

به گزاارش ایراسین، کنفرانس «چشم‌انداز بازار سرمایه ۱۴۰۲» به همت کارگزاری باهنر از شرکت‌های تابعه‌ی گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد، بعد ازظهر دوشنبه ۲۲ اسفندماه، در هتل عباسی اصفهان برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در این کنفرانس معاون سرمایه‌گذاری و توسعه هلدینگ سرمایه‌گذاری توکافولاد به بررسی عوامل موثر بر بازار سرمایه پرداخت و اظهار داشت: عوامل اقتصادی موثر بر بازار سرمایه را می توان به ۲ دسته کلی تقسیم بندی کرد: دسته اول شامل متغیرهای اقتصادی تاثیرگذار مثبت مثل نرخ تورم، نرخ ارز، نقدیندگی و... است که روند بررسی این موارد بیانگر رشد بازار سرمایه است.
دسته دوم شامل متغیرهای اقتصادی تاثیرگذار منفی مثل نرخ رشد اقتصادی پایین و تشکیل سرمایه منفی است که روند بررسی این موارد بیانگر تضعیف زیرساختها است و می تواند در بلند مدت نگران کننده باشد.

وی ضمن تبیین تاریخچه تشکیل بورس در جهان بر اساس احترام به مالکیت خصوصی و بازار آزاد، تصریح کرد: بازار سرمایه مولود اقتصاد مبتنی بر بازار آزاد است و اگر به صورت دستوری اداره نشود می تواند نرخ بازدهی بیشتری نسبت به نرخ تورم و بازارهای موازی داشته باشد چون در این بازار ما با شرکت هایی روبرو هستیم که از اهرم عملیاتی و مالی برخوردار هستند و می توانند با عملکرد خوب مدیریتی خود بازدهی بیشتری از نرخ تورم ایجاد کنند.

پهلوان در پایان به مسئولیت اجتماعی هلدینگ سرمایه گذاری توکا فولاد به عنوان یک هلدینگ بورسی و سهامدار عمده هشت شرکت بورسی و فرابورسی پرداخت و خاطر نشان کرد: هلدینگ سرمایه گذاری توکا فولاد در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود با برگزاری نشست های این‌چنینی به دنبال بالا بردن دانش و آگاهی در مورد فرهنگ حاکم و عوامل موثر بر بازار سرمایه است.

هم چنین در این کنفرانس میثم فدایی- مدیر عامل سابق فرابورس و مدیر عامل فعلی شرکت تامین سرمایه دماوند با توجه به توسعه‌های انجام شده در زمینه زیرساخت بازار سرمایه اظهار داشت: درصورت ورود نقدینگی مجدد در بازار سرمایه دیگر مسائل و چالش‌هایی مانند سال ۹۹ نخواهیم داشت و اگر سال ۹۹ دیگری تکرار شود احتمالا با تغییراتی که در تسهیل افزایش سرمایه از صرف سهام، بهبود سامانه معاملاتی و سرمایه گذاری غیرمستقیم از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری و سبدگردان ها اتفاق افتاده است، احتمالا ورود نقدینگی مسئله و مشکل خاصی در بازار سرمایه ایجاد نخواهد کرد.

در ادامه نیز مرتضی شبانی- مدیر امور مجامع و ارزیابی شرکت های گروه فولاد مبارکه در سخنانی به اهمیت والای صنعت فولاد در اقتصاد جهان و ایران اشاره کرد و به بررسی تحولات صنعت فولاد کشور و به خصوص شرکت فولاد مبارکه اصفهان و چشم انداز آینده آن پرداخت.

گفتنی است این کنفرانس با برگزاری یک پنل و چندین سخنرانی دیگر با موضوع تحلیل بازار سرمایه در سال ۱۴۰۲ در هتل عباسی اصفهان خاتمه یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =