• ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
  • کد خبر: 35080
  • readingTime: ۱ دقیقه
فولاد اروپا

فولادسازان اروپا، کوره‌های فولادسازی خود را به امید کسب سود بیشتر دوباره روشن می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، فولادسازان اروپایی با توجه به افزایش دما، کاهش محدودیت‌های انرژی و بهبود شرایط بازار کوره‌های فولادسازی خاموش را دوباره روشن می‌کنند.

در همین راستا HBIS، تنها تولیدکننده محصولات تخت در صربستان، دو کوره بلند خود را پس از چندماه توقف دوباره راه‌اندازی کرد.

خاموش شدن این دو کوره در جولای ۲۰۲۲ به خاطر کاهش قیمت‌ها و کاهش تقاضا بود که پس از تعمیرات اساسی، از ابتدای این هفته دوباره با حداقل ظرفیت به طور آزمایشی شروع به کار کرد. این دو کوره با رسیدن به ظرفیت نامی خود می‌تواند ۲.۲ میلیون تن فولاد خام را در سال تولید کند تا خطوط نورد گرم و نورد سرد این شرکت را تغذیه کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت محصولات فولادی در بازار جهانی در حال افزایش است. طبق گزارش Fastmarkets، قیمت متوسط ورق گرم در شمال اروپا به طور متوسط ۷۶۸.۴۲ یورو (۸۱۱.۷۲ دلار) در هر تن بود. این رقم نسبت به میانگین ماهانه ۷۲۰.۳۶ یورویی در هر تن در ژانویه، ۴۸.۰۶ یورو در هر تن افزایش یافته است. به همین خاطر تعدادی از تولیدکنندگان فولاد اروپا از ابتدای سال ۲۰۲۳ به دلیل پیش‌بینی‌ها برای افزایش پتانسیل سود، ظرفیت فولادسازی خود را از سر گرفته‌اند. البته این نگرانی در بازار وجود دارد که با افزایش میزان تولید، در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ با کاهش افزایش تقاضا، قیمت محصولات فولادی کاهش یابد.

شایان ذکر است در سال ۲۰۲۲، به میزان ۱,۸۳۱.۵ میلیون تن فولاد تولید شده که در حدود ۱۸۰.۴ میلیون تن از آن در اروپا تولید می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =