• ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
  • کد خبر: 34854
  • readingTime: ۲ دقیقه
باران اصفهان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: فعالیت سامانه بارشی در این منطقه روزهای چهارشنبه تا جمعه هفته جاری فراگیرتر خواهد بود و کلان‌شهر اصفهان را هم دربر می‌گیرد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، محمدرضا رفیعی کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان  امروز اضهار داشت: بارش‌های این سامانه برای امروز مناطق غربی و شمال غرب استان را در بر می‌گیرد اما بارش‌های رگباری روزهای چهارشنبه و جمعه بیشتر نقاط استان را در بر می گیرد.

وی ادامه داد: اوج فعالیت این سامانه برای روزهای چهارشنبه و جمعه خواهد بود و بارش‌های رگباری، احتمال رعد و برق و تگرگ و در برخی از ساعت‌ها وزش بادشدید را به‌همراه خواهد داشت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه سامانه بارشی از اواخر وقت روز گذشته وارد استان اصفهان شد، اظهار داشت: با فعالیت این سامانه امروز از اسلام آباد موگویی (واقع در فریدونشهر) ۰.۶ میلی متر بارش به ثبت رسید و این سامانه همچنان تا روز جمعه بر روی استان فعال خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش روند دمای هوا و بارش‌ها در بیشتر مناطق به‌صورت باران پیش‌بینی شده احتمال سقوط بهمن و جاری شدن سیلاب وجود دارد.

رفیعی بیان کرد: هسته اصلی فعالیت این سامانه در استان چهارمحال و بختیاری است و به همین دلیل رانندگان باید در هنگام تردد در محورهای مواصلاتی بین استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری احتیاط لازم را داشته باشند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: خوروبیابانک و کاشان با دمای ۳۰ و بویین و میاندشت با دمای چهار درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و سردترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.

وی ادامه داد: دمای صبح امروز شهر اصفهان هم ۱۳ درجه سانتی‌گراد رسید که نسبت به روز گذشته چهار درجه گرم‌تر شده است.

رفیعی افزود: دمای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات شبانه روز گذشته به ۲۴ درجه سانتی‌گراد و در خنک‌ترین ساعات به ۹ درجه سانتی‌گراد رسید.

احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات و نقاط برفگیر اصفهان

به گزارش ایراسین به نقل از ایلنا، به نقل از لیلا امینی سرپرست تحقیقات اداره کل هواشناسی استان گفت: از فردا چهارشنبه در اکثر نقاط استان بارش برف و باران خواهیم داشت و با توجه به بارش‌ها احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات برفگیر جنوب، غرب و شمال غرب و همچنین آب گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح رودخانه‌های محلی، سیلابی شدن و لغزندگی جاده و کاهش دید وجود دارد.

 امینی تاکید کرد: رانندگان برای تردد در جاده‌های برون شهری تجهیزات لازم زمستانی به همراه داشته باشند.

وی با بیان این که سامانه ناپایدار تا اواخر روز جمعه بر روی استان فعال است، افزود: احتمال رعد و برق وزش باد شدید موقتی و بارش تگرگ، کوالاک برف در گردنه‌ها به ویژه در نیمه غربی و جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست تحقیقات اداره کل هواشناسی استان گفت: دما در ساعات آینده دو تا سه درجه کاهش می‌یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =