• ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
  • کد خبر: 34819
  • readingTime: ۴ دقیقه
ساخت 10 هزار واحد مسکونی

آیین عملیات ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی به اهتمام قرارگاه جهادی مسکن عصر دوشنبه با حضور مسئولان همزمان با چهل و دومین پویش امید و افتخار، آغاز شد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در این خصوص، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی ها قرار است در سال آینده ۲۰ هزار فقره پروانه ساخت مسکن در پایتخت صادر شود.

حمیدرضا صارمی با بیان اینکه سالانه در تهران ۵۱ هزار ازدواج و ۳۹ هزار مهاجرت خالص ثبت می‌شود، افزود: با توجه به کاهش بُعد خانوار به ۲.۹۹ درصد و عمر ۵۰ ساله ساختمان‌ها در پایتخت، به ۲۰ هزار فقره پروانه نیاز داریم که سال قبل پنج هزار و ۴۰۰ فقره بوده است.

صارمی با بیان اینکه نرخ فقر در تهران به ۸۰ درصد رسیده افزود: شهرداری نمی تواند نسبت به این دغدغه مردم بی‌تفاوت باشد و امروز مسکن از رکود خارج شده است و در مرز صدور ۹ هزار فقره پروانه هستیم و سال آینده در صورت کارشکنی نکردن به ۲۰ هزار فقره پروانه دست خواهیم یافت.

وی با اعلام اینکه ۴۸۹ هزار واحد تفاهم‌نامه امضا شده و در حال اجراست افزود: ۲۰ کلانشهر با ۲۷ میلیون نفر جمعیت داریم و از ۶۵ میلیون جمعیت شهری کشور، ۳۵ میلیون نفر در ۷۷ شهر زندگی می‌کنند و اگر بتوانیم برای این ۲۰ کلانشهر مسکن را مدیریت کنیم، کشور به آرامش خواهد رسید.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه سرعت در اجرای پروژه‌های جهادی به مردم امنیت می‌دهد خاطرنشان کرد: برای ۱۰ میلیون نفر باید مسکن تامین کنیم.

وی تاکید کرد: اینکه فقرا را از تهران بیرون کنیم از سیاست‌های مقام معظم رهبری نیست نباید شرایط به گونه‌ای باشد که کسی به دلیل فقر ناچار به خروج از تهران شود.

صارمی با بیان اینکه سه میلیون واحد مسکونی کم داریم افزود: یکی از سیاست‌های کشور ما افزایش جمعیت به ۱۵۰ میلیون نفر است و با این وجود برای جمعیت فعلی نیز نمی‌توانیم مسکن تامین کنیم؛ لذا اگر برای جمعیت حاضر مسکن تهیه کنیم سرمایه اجتماعی خواهیم داشت.

وی با اعلام اینکه بر اساس برآوردها در تهران می‌توان در طول ۹ ماه ۱۵ طبقه ساختمان بنا کرد گفت: تقاضای ما این است که این محله به نام محله آرمان (شهید آرمان علی‌وردی) نامگذاری شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: ۱۰ درصد از واحدهای مسکونی کشور کمتر از ۵۰ متر مربع وسعت دارد همچنین ۲۲ درصد از واحد های مسکونی ۷۰ تا ۸۰ متر هستند و در مجموع نزدیک به ۷۰ درصد از واحدها کمتر از ۱۰۰ متر مربع است.

وی با بیان اینکه اگر سکونتگاه رسمی مدیریت نشود سکونتگاه غیر رسمی ایجاد خواهد شد خاطرنشان کرد: حالا که تقسیم جمعیتی در گذشته انجام نشده تقاضای ما این است که این تقسیم‌بندی انجام شود و بلندمرتبه‌سازی در پایتخت مورد توجه قرار بگیرد و امیدواریم سخت‌گیری نشود چراکه معتقدیم جمعیت‌پذیری با این اقدام افزایش پیدا نخواهد کرد.

صارمی تاکید کرد: جمعیت ۱۲ منطقه تهران هنوز حتی به افق جمعیتی نیز نرسیده است و پایتخت به راحتی می‌تواند ۱۲ میلیون نفر جمعیت را مدیریت کند.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در چند سال آینده در تهران ساخته شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه ما از طرح های مشارکتی استقبال می‌کنیم گفت: صدور پروانه در منطقه یک و سه کاهش پیدا کرده و در منطقه ۱۸ صدور پروانه چهار برابر شده که نشان می‌دهد هدف‌گذاری ما درست بوده است.

وی با بیان اینکه دولت زمین برای ساخت مسکن دارد و می‌تواند در اختیار قرار دهد گفت: استراتژی ما این است که توسعه شهری تهران متوازن باشد و این طرح می‌تواند به عدالت شهری کمک کند.

همچنین مدیرعامل نوسازی شهر تهران نیز گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌های از پیش مبادله‌شده عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد مسکونی با هدف ایجاد شرایط مناسب، بسترسازی و تسهیل فرایند برخورداری همه خانوارهای شهری از واحدهای مسکونی در حد استطاعت طی روزهای آتی در منطقه ۲۱ آغاز شد.
مهدی هدایت با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر نارضایتی از میزان تولید مسکن در کشور گفت: شهردار تهران در تاریخ دهم بهمن ماه ۱۴۰۰ طی بخشنامه‌ای خطاب به همه مدیران ستادی و شهرداران مناطق، دستور تشکیل قرارگاه جهادی مسکن را در شهرداری تهران صادر کرد و از آنان خواست نسبت به شناسایی گلوگاه‌های بروز وضعیت موجود اقدام کنند.

هدایت رونق بخشی به تولید مسکن را یکی از مهمترین اولویت های شهرداری در این دوره از مدیریت شهر اعلام کرد و گفت: با گذشت یک سال از تشکیل قرارگاه جهادی مسکن مفتخریم اعلام نماییم شهرداری تهران در همین مدت توانسته است ۳۳ تفاهم نامه با دستگاهها، نهادها، بخش خصوصی، موقوفه و دستگاههای نظامی برای تولید ۴۸۳ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی به امضاء برساند.

وی افزود: ۲۰ تفاهم نامه دیگر به ظرفیت تولید ۱۴۵ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در حال مبادله است و همچنین با حمایت های شهردار محترم تهران ۱۴۵ طرح قرارگاه جهادی مسکن به ظرفیت بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با مساحت ۴۴۴ هکتار از اراضی شناسایی شده به مرحله اجرا درآمده است.

به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در آستانه اعیاد مبارک ماه شعبان و با استعانت از خداوند متعال، عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد مسکونی دیگر نیز از محل تفاهم‌نامه‌های مبادله‌شده در منطقه ۲۱ تهران در زمینی به مساحت بیش از ۵۹ هکتار آغاز شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =