• ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷
  • کد خبر: 34700
  • readingTime: ۲ دقیقه
شرکت های دانش بنیان

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق گفت: طرح‌های دانش بنیان صنعت برق تا سقف ۵ میلیارد تومان مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، سپهر برزی مهر مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق امروز شنبه در مراسم تجاری سازی نتایج تحقیقات صنعت برق و انرژی افزود: همچنین هر طرحی که اولویت آن محرز شود مورد حمایت فناورانه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اکنون زیست‌بوم فناوری نیرو در حال شکل‌گیری است و برای حمایت از طرح‌های فناورانه در حال فعالیت است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق گفت: ظرفیت خوبی با همکاری وزارت نیرو و توانیر برای حمایت از دانش بنیان‌ها و طرح‌های فناور در حال پیگیری است.

برزی مهر ادامه داد: صندوق برق و انرژی ماموریت خود را برای تجاری سازی محصولات آغاز کرده و انواع ظرفیت‌های مالی را می‌تواند. فراهم کند.

وی ادامه داد: در حوزه سرمایه‌گذاری طرح به عنوان سرمایه‌گذار در کنار فناور برای ورود به بازار همراهی می‌شود و طرح‌های پر ریسک را حمایت کرده تا فناور با ریسک کمتری اقدام کند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق و انرژی با بیان اینکه اگر طرحی منتج از پژوهش آماده پژوهش باشد انواع تسهیلات نمونه سازی، سرمایه در گردش و همکاری در ارزیابی‌های فنی و اقتصادی صندوق به این شرکت‌ها پرداخت و اطمینان سازی را به طرح خواهیم داد.

برزی مهر خاطرنشان کرد: صندوق در حال حاضر در چند طرح ورود پیدا کرده و به مرحله تولید رسیده‌اند و در ادامه نیز هر طرحی که اهمیت آن محرز شود در اولویت حمایتی قرار گرفته و در بازده ۳ تا ۵ سال حمایت فناور صورت می‌گیرد البته سقف طرح‌های دانش بنیان ۵ میلیارد است.

عباس بحری معاون فناوری پژوهشگاه نیرو در ادامه، گفت: شرایط کنونی کشور در صنعت برق تولیدات داخلی حضور خوبی دارند؛ اما جا دارد در تخصصی سازی وارد شده و از طریق دادن کمک و صندوق و پشتیبانی برای تجاری سازی و تولید انبوه باید گام‌های بیشتری برداریم

به هم‌رسانی عرضه‌کنندگان و متقاضیان فناوری‌های صنعت برق، فراهم نمودن زمینه‌های تجاری‌سازی شرکت‌های صنعت برق، حمایت از تولید صنعتی و تجاری‌سازی محصولات فناورانه منتج از تحقیقات صنعت برق، جلب مشارکت سرمایه‌گذاران جهت تامین مالی موردنیاز تجاری‌سازی محصولات فناورانه منتج از تحقیقات صنعت برق، از جمله اهداف برگزاری این رویداد است.

این رویداد با هدف آشنایی صاحبان صنایع، سازندگان، فناوران، سرمایه‌گذاران و شتاب دهنده‌ها با توانمندی‌های تحقیقاتی و فناوری‌ها و محصولات پژوهشی برگزار می‌شود و طی آن، ۳۰ محصول منتج از تحقیقات پژوهشگاه نیرو و شرکت‌های زیرمجموعه شرکت توانیر جهت تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری به شرکت‌های توانمند، فناوران و سرمایه‌گذاران ارایه می‌شود.

ارایه تسهیلات مالی اختصاصی حمایت از تجاری‌سازی محصولات فناورانه رویداد از طریق صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق انرژی خواهد بود و پژوهشگاه نیرو نیز در جهت تسهیل سازی و ایجاد اطمینان برای سرمایه گذاران، تمهیدات مناسب و بازارسازی محصولات را فراهم می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =