• ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵
  • کد خبر: 34624
  • readingTime: ۴ دقیقه
رئیس جمهور

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن نمی‌تواند تولید و اقتصاد را در کشور متوقف کند گفت: همچنان که مردم در اغتشاشات، دشمنان را در خیابان ناکام گذاشتند در اغتشاشات ارزی هم آنان را ناکام می‌گذارند.

به گزارش ایراسین به نقل از تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز در جمع مردم بوشهر در کنار ساحل خلیج‌ فارس با بیان اینکه امنیت، اقتدار و وحدت ایران اسلامی مرهون فداکاری شهدای گرانقدر، رهنمودهای مقام معظم رهبری، ایثارگران، جانبازان و جانفشانی‌ها است، اظهار داشت: انسجام و اتحاد اقوام و مذاهب و همه بخش‌ها از ویژگی‌های ملت ایران است.

وی با بیان اینکه خداوند نعمت‌های بسیاری به ملت ایران مرحمت کرده است، گفت: دشمنان از زمان پیروزی انقلاب اسلامی با انواع ترفند، توطئه و فتنه‌ها اهداف خود را دنبال کردند که همه آنها شکست خورد.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن نمی‌تواند ایران مستقل و آزاد را ببیند گفت: دشمن با تحریم ظالمانه دنبال توقف ایران بود که هرگز به اهداف خود نرسید.

رئیسی به جنگ اخیر دشمنان علیه ملت ایران پرداخت و خاطرنشان کرد: دشمن با جنگ ترکیبی و در حوزه‌های مختلف روانی، رسانه‌ای، اقتصادی و سیاسی وارد شد تا روند پیشرفت ایران اسلامی را متوقف کند که با هوشیاری و بصیرت مردم اهداف دشمن ناکام شد.

وی با بیان اینکه دشمن در مورد ملت ایران دچار اشتباه محاسباتی شده افزود: دشمن نمی‌تواند تولید و اقتصاد را در کشور متوقف کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز شاهد تولید و اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و فعالیت‌های دانش‌بنیان هستیم گفت: همچنان که مردم در فتنه، توطئه و اغتشاشات، دشمنان را در خیابان ناکام گذاشتند در اغتشاشات ارزی هم آنان را ناکام می‌گذارند.

رئیسی با بیان اینکه دشمن نمی‌تواند تولید و اقتصاد را در کشور متوقف کند اضافه کرد: دشمنان در جنگ اقتصادی هرگز به اهداف خود نمی‌رسند.

وی با بیان اینکه امروز رشد تولید در کشور ۵ درصد است، تصریح کرد: دشمنان خواستند تجارت با همسایگان را متوقف کنند، اما امروز تراز تجاری کشور مثبت است و افزایش ۴۰ درصدی را شاهد هستیم.

رئیس جمهور افزود: امروز با عضویت در پیمان شانگهای ارتباط ما با زیرساخت‌های اقتصادی آسیا برقرار شده است.

رئیسی با بیان اینکه ذخایر ارزی هیچ وجه نگران کننده نیست، اضافه کرد: چنین تبلیغ می‌کنند که ذخایر ارزی ایران کافی نیست، اما ذخایر ارزی ما امروز به برکت تلاش و کار و تولید به هیچ وجه نگران کننده نیست. ما امروز در اوج تهدیدها و تحریم‌ها شاهد افزایش و توسعه تولید، ایجاد اشتغال و علم و فناوری در کشور هستیم.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوبی تصریح کرد: فاز ۱۴ پارس جنوبی با سرمایه‌گذاری بیش از ۲ میلیارد دلار با تخصص کاملاً ایرانی وارد مدار بهره‌برداری شد و آخرین فاز پارس جنوبی مربوط به فاز ۱۱ است که بر اساس برنامه‌ریزی تعیین شده وارد مدار تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید در کشور متوقف نمی‌شود، ادامه داد: دشمن تصور می‌کرد رشد اقتصاد منفی باشد امروز رشد اقتصادی بالاتر از ۳ درصد و رشد تولید بسیار بالا است.

رئیس جمهور اضافه کرد: رشد سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی در سفر به استان بوشهر و افتتاح طرح‌های پارس جنوبی مشهود است و با تلاش مهندسان و کارگران ایران اسلامی نشان از توسعه سرمایه‌گذاری و رشد تولید است.

رئیسی با بیان اینکه پیشرفت این کشور هرگز با توطئه متوقف نخواهد شد، گفت: امروز برخی ندانسته و برخی هم با ترفندهای خودشان دنبال ناامید کردن مردم هستند، اما رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی و مقتدای بصیرت آفرین فرمودند امروز مهمترین نکته در مردم و جامعه اسلامی، بین مسئولان به ویژه جوانان امید و امیدآفرینی است، هر کس با تلاش، با قلم، با فعالیت و اقدامات ایجاد امید در جامعه کند در جهت راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران است و هر کس ایجاد یاس و ناامیدی در مردم می‌کند در مسیر راهبرد دشمن قرار دارد.

وی کاهش نرخ بیکاری در کشورو ایجاد مسکن را از اولویت‌های دولت دانست و بیان کرد: این مهم در استان بوشهر هم جزء محورهای کاری دولت است.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز تلاش ما برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در همه حوزه‌ها است، بر اساس آمارها در کشور درصد بیکاری با راه‌اندازی واحدهای مختلف صنعتی کاهش و اشتغال افزایش یافته است.

رئیسی با اشاره به رفع مشکل آب آشامیدنی در بوشهر گفت: با فعال شدن پروژه آب‌شیرین‌کن بوشهر با ظرفیت ۳۵ هزار متر مکعب در شبانه‌روز مشکل آب شرب مردم بوشهر در حال برطرف شدن است.

وی گلایه مردم دشتستان در زمینه مشکل آب را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این سفر آب شهرستان دشتستان هم به سامان می‌رسد و در شهرستان جم نیز در این سفر مشکل آبرسانی با تانکر با جایگزینی شبکه‌های آبرسانی برطرف می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به طرح راه‌آهن بوشهر به شیراز خاطرنشان کرد: ۱.۲ میلیارد دلار اعتبار برای تسریع در اجرای این طرح در نظر گرفته شده و تلاش می‌کنیم در این سفر اجرای خط ریلی تسریع شود.

وی با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت اضافه کرد: شرکت ملی نفت در حوزه انرژی مسئولیت‌های اجتماعی بسیاری دارد و در عمل به این مسئولیت اجتماعی باید سهم خود را در توسعه استان پرداخت کند.

رئیسی ادامه داد: بخشی از سهم استان بوشهر در مسئولیت اجتماعی صنایع نفتی پرداخت شده، اما هنوز بخش‌های دیگری باقی است، شرکت‌های صنعتی نفتی که در جای جای این استان فعال هستند باید از سودشان برای توسعه استان هزینه کنند.

رئیس جمهور در پایان گفت: استان بوشهر استان ولایت‌مدار و شهیدپرور و دیار مردان و زنان غیور، دیار شهید رئیسعلی دلواری است که مقاومت‌ آن زبانزد ایران زمین است و یقین داریم با تلاش مردم به ویژه جوانان و خدمات دولت مشکلات استان به طور قطعی رفع می‌شود.
دشمن نمی‌تواند تولید و اقتصاد را در کشور متوقف کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =