کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور

بیش از ۲۴ کیلومتر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور فردا با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایراسین، همزمان با سفر دو روزه رئیس‌جمهور به استان بوشهر از ۱۱ کیلومتر باند دوم بزرگراه کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور (حد فاصل اهرم- برازجان) به ارزش ۳ هزار میلیارد ریال و سیزده و نیم کیلومتر بزرگراه چهار خطه به همراه دو دستگاه تقاطع غیرهمسطح از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور (حد فاصل کنگان- دوراهک) به ارزش ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بهره برداری و افتتاح خواهد شد.

کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور به موازات نوار ساحلی جنوبی کشور، از پسابندر در جنوب شرق شروع شده و تا شلمچه در جنوب غربی کشور امتداد دارد.

این پروژه به طول ۱۸۵۰ کیلومتر در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان قرار دارد.

نوار ساحلی جنوب کشور به لحاظ برخورداری از منابع عظیم نفت و گاز، دسترسی از طریق خلیج فارس و دریای عمان به آب‌های آزاد و همچنین سواحل زیبا و منحصر به فرد از جایگاه خاص و ویژه‌ای در اقتصاد دریا محور برخوردار است.

با توجه به قطب اقتصادی استان‌های جنوبی و توسعه اقتصاد دریایی در کریدور جنوب، نقش عمده درآمد کشور از این استان‌ها و اهمیت حمل‌و نقل باری کشور، محور ایمن در نوار ساحلی ضرورتی انکارناپذیر است. لذا تکمیل این بزرگراه می‌تواند در تسهیلات و برقراری ترافیک ایمن بین صنایع و بنادر جنوب کشور و توسعه گردشگری و کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده و صرفه جویی در مصرف سوخت هم نقش بسزایی ایفا کند.

از مزایای این کریدورها می‌توان به اهمیت تامین ایمنی تردد کاربران جاده‌ای با توجه به موقعیت گردشگری و کشاورزی منطقه، تکمیل شبکه بزرگراهی جنوبی کشور، کاهش مسافت سفر، مصرف سوخت، تصادفات جاده‌ای و بهبود رونق اقتصادی با تامین دسترسی ایمن به مناطق مسکونی و بنادر سواحل جنوبی به مرکز استان و استان‌های همجوار اشاره کرد.

رئیس جمهور در سومین سفر استانی و در دور دوم روز (پنجشنبه) به استان بوشهر سفر خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =