مجید عشقی رئیس بورس

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: دغدغه اصلی ما برای عرضه خودرو در بورس کالا این است که مصرف‌کننده به کالای مورد نیاز خود با قیمت مناسب برسد، همچنین تولیدکننده به نحوی کالای خود را بفروشد که رشد و توسعه داشته باشد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس در نشست علنی عصر دیروز در ادامه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور بند ۱۳ تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲ مبنی بر عرضه محصولات شرکت‌های خودروسازی داخلی و واردکنندگان خودروهای خارجی در بورس کالا را تصویب کردند؛ به این ترتیب خودروسازان باید آماده ورود کامل به بورس کالا شوند.

در همین زمینه مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به ذکر نکاتی درباره مسیر پرپیچ و خم عرضه خودرو در بورس و مصوبه شورای رقابت پرداخت که در ادامه می‌آید.

وی در این باره گفت: زمانی که هیئت پذیرش عرضه کالایی در بورس را مصوب می‌کند، دیگر کسی نمی‌تواند کالایی را از بورس خارج کند مگر آنکه عرضه‌کننده درخواست خروج از بورس را بدهد یا دیگر عرضه نکند که این مسئله موضوعی جدا است.

عشقی افزود: با توجه به قوانینی که وجود دارد، کالای پذیرفته شده در بورس از سایر مقررات پیروی نمی‌کند و مطابق مقررات بازار سرمایه تصمیم‌گیری می‌شود.

به گفته رییس سازمان بورس، با توجه به این قوانین و مقررات، از ابتدا هم نظر ما این بود که هیچ نوع مغایرتی با ورود شورای رقابت به کالاهای انحصاری که تشخیص می دهد وجود ندارد.

وی گفت: کالاهای دیگری هم داریم که در سال‌های گذشته توسط شورای رقابت انحصاری تشخیص داده شده بود اما با توجه به دستورالعمل شورای رقابت، این کالاها در بورس کالا در حال معامله هستند؛ در این زمینه شورای رقابت یک سری ملاحظات داشت که آنها را عرضه کننده ها در عرضه ها رعایت کردند و کالاها چندین سال است در حال عرضه است.

عشقی افزود: به این ترتیب منافاتی بین مصوبه شورای رقابت و عرضه در بورس نمی بینیم و همچنان این عرضه ها ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان بورس ابراز امیدواری کرد: این عرضه‌ها منجر به رفع مشکلات صنعت، افزایش کیفیت خودرو و افزایش عرضه‌ها می شود.

عشقی اظهار داشت: در بحث خودرو باید به نحوی عمل شود که همه ذینفعان صنعت بتوانند به اهداف خود برسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =