علی رسولیان

معاون وزیر صمت در جریان سفر به استان زنجان، ضمن بررسی مشکلات ۷ واحد صنعتی در این استان، گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب شهرک‌های فناور را از برنامه‌های مهم این وزارتخانه عنوان کرد.

به گزارش ایراسین، علی رسولیان معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در ادامه سفر به استان زنجان پس از مراسم کلنگ‌زنی طرح توسعه شهرک صنعتی اشراق شروع و آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی به شهرک‌های صنعتی اشراق، نوآوران و شهید شهریاری از طرح پساب تصفیه خانه شهر زنجان در ستاد تسهیل و رفع موانع این استان زنجان شرکت کرد.

این ستاد با حضور استاندار زنجان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی زنجان، مسئولان شورای ادارای استان و فعالان اقتصادی در محل استانداری زنجان تشکیل شد. در این نشست مشکلات مربوط به هفت واحد صنعتی بررسی و برای رفع موانع آنها تصمیمات استانی و ملی به تصویب رسید.

همچنین در این نشست، «علی رسولیان» معاون وزیر صمت از ارائه برنامه‌های ویژه برای حمایت از شرکت دانش‌بنیان و فن‌آور در کشور خبر داد و گفت: طی دو سال گذشته تعطیلی واحدها ۱۸ درصد بود که این روند هم اکنون به ۱۳ درصد رسیده و نرخ کاهشی داشته است.

وی افزود: طرح افزایش تولید یکی از برنامه‌های مهم وزارتخانه برای واحدهایی است که زیر ظرفیت تولید کار می کنند که امسال یک هزار و ۷۰۰ واحد با فعالیت زیر ۵۰ درصد در داخل شهرک‌ها فعالیت خود را به بالای ۵۰ درصد رساندند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: در حال حاضر ۸۵۷ شهرک و ناحیه صنعتی فعال در کشور وجود دارد که نزدیک به ۵۰ هزار و ۱۵ واحد تولیدی در آنها فعالیت می‌کند.

وی اضافه کرد: در این واحدها بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و ۱۳ درصد این واحدها تعطیل است.

اخذ مجوز راه‌اندازی ۴۰ شهرک فناور در کشور

رسولیان یکی از برنامه‌های مهم این وزارتخانه را گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب شهرک‌های فناور عنوان کرد و یادآور شد: در این خصوص مجوز ۴۰ شهرک در سطح کشور اخذ شده که یکی از شهرک ها به زنجان اختصاص دارد و با کمک‌های استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مکان یابی آن انجام شده است و کار آن را از ابتدای سال آینده شروع می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد عمده ما توسعه شهرک‌های دانش بنیان، تولیدات پاک و صنایعی است که آلودگی کمتری دارد.

نزدیک به ۲۰ هزار هکتار زمین صنعتی آماده واگذاری در سطح کشور است

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه توسعه شهرک‌های صنعتی را یکی از ضرورت‌های کنونی جامعه دانست و تاکید کرد: خوشبختانه متقاضیان این موضوع در طول یک سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تقاضای زیادی برای سرمایه‌گذاری صنعتی وجود دارد که برای پاسخ دادن به آنها باید زیرساخت‌های لازم از جمله زمین، آب، گاز و برق تامین شود.

رسولیان اضافه کرد: هم اکنون نزدیک به ۲۰ هزار هکتار زمین صنعتی آماده واگذاری در سطح کشور است که در برخی از مناطق کاستی ها و تقاضاهایی وجود دارد که باید زمین و زیرساخت های مورد نیاز را فراهم می‌کردیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۶ هزار هکتار زمین به شهرک‌های صنعتی کشور اضافه شد و نیازهای ما را در مناطق مختلف تامین کرد، افزود: امسال هم در برخی از نقاطی که کسری زمین وجود داشت حدود ۲ هزار هکتار زمین جدید اضافه شد که از جمله آنها در استان زنجان است که ما نیازمند افزایش مساحت شهرک های صنعتی بودیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خوشبختانه در این استان ۲۰۰ هکتار زمین به شهرک‌های صنعتی آن اضافه شد، گفت: در حال حاضر یک هزار و ۳۰۰ پروژه در حال اجرا در کشور داریم که هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تمامی زیرساخت های شهرک های صنعتی کشور لحاظ شده است.

گفتنی است در جریان سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به زنجان، عملیات اجرایی طرح توسعه شهرک صنعتی اشراق زنجان کلید خورد و مطالعات و عملیات اجرایی طرح‌آبرسانی به شهرک‌های صنعتی اشراق، نوآوران و شهید شهریاری از طرح پساب تصفیه خانه شهر زنجان نیز آغاز شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =