اقبال شاکری

اقبال شاکری نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر در مجلس در مورد بودجه طرح های عمرانی گفت: «مجلس در تلاش است با تغییر تبصره‌ها مانند توسعه حمل و نقل، مسائل زیربنایی، خرید تجهیزات و... منابعی را مشخص کند تا به طرح‌های عمرانی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کمک شود.»

به گزارش ایراسین، بودجه طرح‌های عمرانی در لایحه ۱۴۰۲ برابر با ۳۲۷ هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان است این عدد اگرچه نسبت به سال ۱۴۰۱ با رشد حدود ۳۰ درصدی همراه بوده‌است ولی موافقان و منتقدان خودش را دارد. موافقان عقیده دارند رشد بودجه عمرانی سال آینده بیانگر توجه دولت به طرح‌های عمرانی کشور است و منتقدان متقاضی رشد بیشتر از ۳۰ درصد بودجه طرح‌های عمرانی برای سال ۱۴۰۲ هستند.

اقبال شاکری نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر در مجلس در مورد بودجه طرح‌های عمرانی به خبرنگار ایراسین گفت: «همانطور که می‌دانید بودجه عمرانی برای سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ حدود ۳۰ درصد رشد کرده‌ است ولی با توجه به نرخ تورم، بودجه طرح‌های عمرانی در حقیقت کاهش یافته‌است.» براساس داده‌های مرکز آمار کشور، نرخ تورم فاصله چندانی با ۵۰ درصد ندارد، به همین دلیل بعضی نمایندگان مجلس مدعی‌اند افزایش بودجه عمرانی متناسب با تورم نیست.

مقدار بودجه عمرانی ۱۴۰۲ تنها چالش نمایندگان در لایحه سال آینده نیست. شاکری در این باره گفت:«مسله مهمی که در مجلس به آن توجه داریم مقدار و زمان تخصیص بودجه به طرح‌های عمرانی است.» این نماینده مجلس تاکید کرد «بودجه طرح‌های عمرانی باید به موقع تخصیص داده‌ شود ضمن اینکه نمایندگان مجلس در تلاشند تا با تبصره‌ها به بودجه طرح‌عمرانی کمک کنند.»

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر افزود: «در تلاشیم تا با تبصره‌ها منابع بیشتری برای طرح‌های عمرانی ایجاد کنیم و امیدواریم این تبصره‌ها به کمک بیایند و بتوانیم کمبودها را پوشش دهیم.»

براساس قانون، مجلس می‌تواند برای تبصره‌ها بودجه شرایط خاصی در نظر بگیرد. شاکری در این باره گفت: «توسعه حمل و نقل زمینی، دریایی، خرید تجهیزات برای سازمان‌های مختلف، ساخت مدارس، برق، گاز و تلفن از جمله مواردی هستند که در تبصره‌ها به آنها توجه خواهد شد.»

طبق آخرین‌ داده‌های مرکز پژوهش‌های اتاق ایران بیش از ۶ هزار طرح و پروژه ملی و ۸۰ هزار پروژه استانی نیمه تمام به دولت سیزدهم ارث رسیده‌ است و اگرچه بودجه عمرانی سال ۱۴۰۲ با رشد حدود ۳۰ درصدی همراه است ولی بسیاری از کارشناسان این میزان رشد بودجه را ناکافی می‌دانند. اگرچه بودجه هنوز به تصویب نمایندگان مجلس نرسیده‌است و ممکن است تکلیف دخل و خرج دولت با تاخیر مشخص شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =