اتاق اصفهان

در نشست انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع غذایی استان اصفهان، تأمین انرژی در واحدهای تولیدی و صنعتی، اخذ تسهیلات بانکی و قیمت گذاری دستوری از مهم‌ترین مشکلات فعالان این صنف عنوان شد و اعضاء انجمن خواستار نهادینه سازی فرهنگ حمایت از تولید در دستگاه‌های اجرایی شدند.

به گزارش ایراسین، نشست کاری انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع غذایی استان اصفهان، با حضور دبیر کل پارلمان بخش خصوصی اصفهان و معاون مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه بهنام ابراهیمی دبیرکل پارلمان بخش خصوصی اصفهان گفت:در دوره نهم فعالیت اتاق، افزایش تعامل با تشکل‌ها در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس وظایفی تعریف شد.

وی تعیین برنامه راهبردی به منظور کمک به بهبود شاخص محیط کسب و کار و تغییر ساختارهای موجود بر اساس این هدف را از دیگر اقدامات اتاق بازرگانی اصفهان بیان و تصریح کرد: تعیین برنامه میان مدت ۲ تا ۴ ساله در سه سطح کلان، بخش و خرد از اقدامات پارلمان بخش خصوصی اصفهان بود که در۵ سال اول فعالیت، بر موضوعات کلان اقتصادی استان و تکمیل زیرساخت‌ها تمرکز شد.

ابراهیمی افزود: در سطح بخش نیز بر خوشه سازی تمرکز شد که منتج به توسعه تشکل‌ها و ایجاد دفاتر منطقه ای ۵ گانه اتاق بازرگانی اصفهان شد.

دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه بر ضرورت تشکیل میزهای خدمت در انجمن‌ها و تشکل‌های مختلف تاکید کرد و از حمایت اتاق از این اقدام خبر داد.

در ادامه علی محمد آقاجان مدیر خدمات به اعضا، تشکل‌ها و دفاتر منطقه‌ای اتاق بازرگانی اصفهان یکی از اهداف این دوره را عبور از خدمات انبوه و یکسان به خدمات شخصی سازی شده، هدفمند و خروجی محور عنوان و تصریح کرد: بر این اساس خدماتی تعریف شد که نیازمند تعمیق سازی است. وی در پایان سخنان خود تعامل و همراهی بیش از پیش تشکل‌ها را در عمق بخشی به خدمات ارایه شده در اتاق حایز اهمیت دانست.

همچنین مسعود بختیاری دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع غذایی استان گفت: متاسفانه صنعت غذایی کشور به صورت عام و صنعت غذایی استان به صورت خاص در شرایط کنونی بعضا مورد هجمه دستگاه‌های مختلف اجرایی قرار گرفته است.

وی ریشه بسیاری از مشکلات امروز را ناشی از نوع نگرش و رویکرد ادارات دولتی به بخش خصوصی بیان و تصریح کرد: متاسفانه از دهه نود، حمایت از تولید محقق نشده که پیشی گرفتن ضریب استهلاک سرمایه نسبت به سرمایه گذاری گواه این مطلب است.

دبیر این انجمن قیمت گذاری دستوری را بلای جان تولیدکنندگان به ویژه فعالان صنایع غذایی دانست و افزود: باور داشتن به هوشمندی نظام عرضه و تقاضا و اقتضائات یک اقتصاد سالم و پالایش فکری مدیران میانی دستگاه‌های دولتی یکی از ملزومات تغییر در رویه موجود است.

در ادامه این جلسه نوسانات قیمت مواد اولیه، عدم امکان برنامه ریزی برای صنایع، مشکلات مربوط به حذف ارزش افزوده محصولات لبنی، تامین انرژی واحدهای تولیدی در فصول مختلف، بروکراسی سخت اداری، مشکل در دریافت تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش و ثابت واحدها، مصوبه اخیر شورای عالی استاندارد در خصوص اوزان محصولات، عدم امکان اجرای طرح توسعه واحدها، قیمت گذاری دستوری، مشکلات فروش شیرخشک در بازار جهانی از مهم ترین موارد مطرح شده از سوی اعضا انجمن بود همچنین آنها خواستار نهادینه سازی فرهنگ حمایت از تولید در دستگاه‌های اجرایی شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =