زلزله خوی

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: صنعت آب و برق در استان آذربایجان غربی با حضور به‌موقع در شهرستان خوی، عملکرد قابل‌قبولی را در زمینه خدمت رسانی به مناطق زلزله زده ارائه کرده است و این تلاش‌ها همچنان استمرار دارد.

به گزارش ایراسین، مجید آقازاده پیرامون خدمت رسانی به مناطق زلزله زده خوی اظهار داشت: حسب دستور وزیر نیرو، روز بعد از وقوع حادثه در مناطق زلزله‌زده، جهت بررسی مشکلات و پیگیری انجام اقدام‌های لازم حضور داشته‌ایم؛ روز بعد از حادثه ارزیابی‌های لازم در حوزه صنعت آب و برق صورت‌گرفته بود و همکاران ما توانسته بودند نخستین ساعت‌ها همه تأسیسات شهر خوی و ۷۰ روستای تحت‌تأثیر زلزله را مورد بررسی قرار دهند.

وی با بیان اینکه ۲۸ دی‌ماه نیز در این منطقه شاهد یک زلزله ۵.۴ ریشتری بوده‌ایم ادامه داد: این اتفاق باعث شده بود همکاران ما در صنعت آب و برق استان آمادگی کامل داشته باشند؛ همه تأسیسات اعم از شبکه، خطوط انتقال، مخازن، ایستگاه‌های پمپاژ و ساختمان‌های اداری مورد بازرسی و معاینات فنی لازم قرار گرفتند که مشکل خاصی وجود نداشت و تنها یکی از ساختمان‌های اداری دچار آسیب شده بود.

معاون شرکت مهندسی آبفای کشور خاطرنشان کرد: تأسیسات تأمین آب و نیز همه چاه‌ها در مدار بودند و به‌طورکلی در چاه‌های شهری و روستایی به‌خاطر زمین‌لرزه حدود ۵۰ لیتر در ثانیه کاهش دبی داشتیم و یک خط انتقال ۲۰۰ میلی‌متری هم دچار آسیب شده بود.

آقازاده ادامه داد: عمده آسیب‌هایی که در بخش آب و فاضلاب و شبکه با آن مواجه بودیم مربوط به انشعابات مشترکان بود؛ باتوجه‌به تخریب برخی ساختمان‌ها شاهد ترکیدگی لوله‌ها و تأسیسات داخلی بودیم که این آسیب‌ها نیز به‌سرعت مدیریت شد.

وی گفت: حدود دو ساعت بعد از وقوع زلزله، ستاد بحران شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی تشکیل شده بود و مدیرعامل این شرکت در مناطق زلزله‌زده حضور داشت. با تشکیل جلسه اضطراری کلیه موارد لازم بررسی شد و با اقدام‌های انجام شده، تولید و توزیع آب به‌صورت پایدار، مطمئن و باکیفیت مطلوب صورت گرفت.

معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور از تأمین آب و همچنین جمع‌آوری و انتقال فاضلاب کمپ‌های اسکان اضطراری زلزله‌زدگان شهرستان خوی توسط شرکت آب و فاضلاب خبر داد.

آقازاده افزود: در حال حاضر حدود ۱۰۵ مرکز اسکان اضطراری داریم که همکاران ما در زمینه آب و فاضلاب و استقرار سرویس‌های بهداشتی موردنیاز اقدام‌های لازم را برای این مراکز انجام داده‌اند. جا دارد همین‌جا از معاونت عمرانی وزیر کشور و همچنین شهرداری تبریز تشکر کنم که با هماهنگی‌هایی که انجام شد، تعدادی سرویس بهداشتی را به این مراکز اسکان اضطراری انتقال دادند.

وی درباره وضعیت برق مناطق حادثه‌دیده گفت: باتوجه‌به قطعی گسترده برق پس از وقوع زلزله در روستاها و همچنین شهر خوی، این مشکل هم در همان ساعت‌های اولیه با تلاش همکاران در شرکت توزیع برق مدیریت شد. در حال حاضر برق همه مراکز اسکان اضطراری نیز توسط همکارانمان در بخش توزیع برق وصل شده است.

معاون مهندسی آبفای کشور گفت: ما یک فراخوان به شرکت‌های آب و فاضلاب با موضوع کمک‌های انسان‌دوستانه و همچنین کمک‌های فنی برای شهرستان خوی داده‌ایم که در این زمینه هم اتفاق‌های خوبی را شاهد هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =