• ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
  • کد خبر: 33749
  • readingTime: ۲ دقیقه
اسکان زلزله زدگان خوی

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به حضور سریع و به‌موقع نیروهای امدادی هلال احمر در زلزله خوی گفت: ۱۳۰هزار نفر حادثه‌دیده متأثر از زلزله اسکان داده شدند.

به گزارش ایراسین، پیرحسین کولیوند ضمن ابراز همدردی با زلزله‌زدگان حوادث اخیر در شهرستان خوی و کشورهای ترکیه و سوریه اظهار داشت: جمعیت هلال احمر به‌مصداق آیه شریفه "تعاونوا علی البرّ و التقوی" با همراهی نیروهای داوطلب و مردمی کنار همه برای خدمت و امدادرسانی حضور خواهد یافت.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اقدامات امدادرسانی جمعیت هلال احمر در شهرستان خوی بیان کرد: این نهاد مردمی و بین‌المللی وزراتخانه و یا سازمان نیست بلکه جمعیت است که همه مردم می‌توانند همراه ما باشند.

وی با اشاره به حضور سریع و به‌موقع نیروهای امدادی هلال احمر در زلزله خوی تصریح کرد: در این شهرستان طی مدت زمان ۷۵ ساعت عملیات جست‌وجو و نجات به پایان رسید و با برپایی ۱۱۰ اردوگاه؛ ۱۳۰ هزار نفر حادثه‌دیده متأثر از زلزله اسکان داده شدند.

کولیوند با بیان اینکه افراد حادثه‌دیده و اسکان‌یافته در خوی تحت حمایت جمعیت هلال احمر و سایر نهادهای امدادی قرار گرفته‌اند، گفت: همکاری خوب استانداری آذربایجان غربی، نیروهای امنیتی و نظامی، اداره برق و سایر ادارات این استان در روند خدمت‌رسانی هلال احمر خیلی مؤثر بود.

وی به حضور رئیس جمهور در روز بعد از حادثه در منطقه زلزله‌زده خوی اشاره کرد و گفت: این سفر با استقبال بسیار خوب مردم حادثه‌دیده مواجه شد و برکات زیاد و خیلی خوبی برای زلزله‌زدگان داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر هر زمان در حادثه‌ای حضور یافته است، مؤثر بوده است، افزود: هم‌اکنون هم تیم‌های امدادونجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با حضور فعال در ترکیه و سوریه تا کنون افراد زیادی را نجات داده‌اند و هم‌چنین رهاسازی اجساد را از زیر آوار انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: این اقدامات و خدمات نماد حضور و تعاون جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در بُعد ملی و بین‌المللی است و شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌های سوریه و ترکیه خدمات جمعیت هلال احمر را به رخ همگان می‌کشانند.

کولیوند به فرمایش مقام معظم رهبری در ارتباط با دو رکن "حالت تحرک و حضور دائم" اشاره کرد و گفت: هر جای دنیا اتفاقی برای مردم و ملتش بیفتد و اعلام نیاز و کمک کنند، حتماً جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با حضور نیروهای آموزش‌دیده و داوطلب حضور خواهد یافت.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه به جذب و سازماندهی اعضای جدید الورود در رده‌های سنی مختلف اشاره کرد و افزود: جذب امدادگران و ارتقای معیشت زندگی پرسنل یکی از برنامه‌های مهم و جدی جمعیت هلال احمر است.

وی با اشاره به گسترش و فعالیت جمعیت هلال احمر در حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمان سطح بالایی دارد و در حادثه متروپل تیم امدادونجات این استان یکی از بهترین و کامل‌ترین تیم‌ها با تجهیزات و سگ‌های زنده‌یاب در منطقه بود و تیم امدادونجات جمعیت هلال احمر استان کرمان از جمله تیم‌های اعزامی به کشور ترکیه و سوریه هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =