برف و باران

سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌هایی از ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور، تقویت آن و نفوذ هوای سرد خبر و نسبت به کولاک برق و اختلال در انتقال منابع انرژی هشدار داد.

به گزارش ایراسین، براساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز چهارشنبه در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال شرق خوزستان، لرستان، مرکزی، همدان، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش باران و برف، وزش باد و گاهی وزش باد شدید و در مناطق گرمسیر رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر و غرب کشور بیشینه بارش پیش‌بینی می‌شود و روز پنجشنبه بیستم بهمن، شاهد ادامه فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و شمال شرق و روز جمعه بیست‌ویکم بهمن در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی خواهیم بود.

همچنین امروز توده گرد و خاک شکل گرفته روی عراق تا ساعات آینده نوار غربی کشور را تحت تاثیر قرار داده و به همین دلیل احتمال وقوع گرد و خاک در غرب و جنوب غرب وجود دارد.

از فردا تا جمعه در نوار شمالی و غربی کشور کاهش نسبی دما روی می‌دهد و در شمال غرب و سواحل دریای خزر کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما پیش بینی شده است.

آسمان تهران فردا (۲۰ بهمن) ابری همراه با مه رقیق و در بعضی ساعات بارش برف و باران همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۲۱ بهمن) نیمه ابری در بعضی ساعات افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

روز شنبه بیست‌ودوم بهمن، در پی سامانه بارشی دیگری، شاهد بارش در شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و سواحل غربی دریای خزر خواهیم بود.

روز یکشنبه بیست‌وسوم بهمن، سامانه بارشی تقویت می‌شود و افزون بر نواحی ذکر شده، در بخش‌هایی از شمال شرق، جنوب غرب و شمال استان فارس فعالیت خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =