• ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
  • کد خبر: 33681
  • readingTime: ۱ دقیقه
تختال

صنعت فولاد بعد از پتروشیمی، دومین صنعت ارزآور غیر نفتی کشور است.

به گزارش ایراسین به نقل از فولادبان، حسن طاهری کارشناس فولاد اظهار کرد: باید رویکرد «متعادل، متوازن و عدالت‌محورانه» در زنجیره فولاد در کشور در جریان باشد.

وی گفت: ما معتقد هستیم، همانطور که با افزایش قیمت‌های جهانی، قیمت‌ها در بازار داخلی افزایش پیدا می‌کند و تاثیر مستقیم بر این بازار می‌گذارد، به همین‌ شکل، هنگامی که قیمت‌های جهانی کاهش پیدا می‌کند، این تأثیر در بازار داخلی خود را نشان دهد.

این کارشناس صنعت فولاد در ادامه با اشاره به اینکه صنعت فولاد در کشور متاثر از بازارهای جهانی هست، افزود: از نظر ما، نباید این طور باشد، چرا که فولاد از ابتدای زنجیره تا انتهای زنجیره تماما داخلی است.
طاهری تصریح کرد: زمانی که به دلایل مختلف، با کاهش قیمت، نه فقط در روسیه بلکه در کشورهای «سی. آی، اس» (کشورهای مستقل مشترک المنافع) و چین مواجه هستیم، این فرآیند خود موجب کاهش قیمت جهانی می‌شود و به طبع در کشور ما نیز تاثیر می گذارد.

وی با تاکید بر اینکه باید از رویکرد صادراتی حمایت شود، خاطرنشان کرد: صنعت فولاد بعد از پتروشیمی، دومین صنعت ارزآور غیر نفتی کشور است اما باید سیاست‌هایی اتخاذ شود که کمترین اثرگذاری را بر قیمت و تامین در بازار داخل داشته باشد.

به گفته این کارشناس بازار فولاد، افزایش قیمت به نفع مصرف‌کننده نیست و حمایت از حفظ بازار صادراتی نباید تاثیر منفی بر روی بازار داخلی داشته باشد و قیمت داخلی افزایش پیدا کند، چرا که مصرف کننده نهایی در این میان ضرر می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =