• ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
  • کد خبر: 33650
  • readingTime: ۴ دقیقه
استاندار خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: فعال‌سازی کارخانه کُک‌ طبس از خواسته‌های مردم در سفرهای استانی بوده و با بهره‌برداری از طرح توسعه کارخانه میزان تولید کک در این شهرستان افزایش یافته است.

به گزارش ایراسین، جواد قناعت امروز در حاشیه بهره‌برداری رسمی از طرح توسعه و فاز دوم (باتری‌های سه و چهار) کارخانه کک طبس در جمع خبرنگاران اظهار داست: بعد از استقرار دولت سیزدهم همزمان با سراسر کشور طرح نهضت فعال‌سازی طرح‌های تولیدی راکد در استان خراسان جنوبی نیز آغاز شد که نتایج خوبی به همراه داشته است.

وی اظهار داشت: ۳۶۰ واحد راکد و نیمه‌تعطیل در استان وجود داشت که در دولت سیزدهم با هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی، مسوولان و نمایندگان مجلس تاکنون ۱۹۹ واحد تولیدی و صنعتی فعال شده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از این واحدهای صنعتی کارخانه کک‌ طبس بود که با یک سوم ظرفیت کار می‌کرد و امروز علاوه بر تکمیل ظرفیت‌های قبلی، شاهد آغاز به کار بخش‌های دیگر هم هستیم.

وی افزود: قبلا باتری‌های یک و ۲ این مجموعه با یک سوم ظرفیت فعال بود که با پیگیری‌های مختلف باتری‌های قبلی به ظرفیت ۱۰۰ درصد رسید و امروز شاهد افتتاح باتری‌های سه و چهار هستیم.

قناعت بیان کرد: طرح توسعه و فاز دوم کارخانه کک‌ طبس (باتری‌های سه و چهار) با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است و برای ۴۵ نفر اشتغالزایی دارد.

حوضه زغالدار طبس با وسعتی بالغ بر ۳۰ هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی بیش از ۷۵ میلیارد تن زغال‌سنگ کک‌شو و حرارتی، غنی‌ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می‌شود و مجتمع کک طبس یکی از سه مجموعه بزرگ کک‌سازی کشور است.

کُک ماده جامد پر کربن است که بر اثر تقطیر آرام زغال‌سنگ تشکیل می‌شود و یک جایگزین برای زغال‌سنگ است که در فرآیند احیای آهن کاربرد دارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سایر طرح‌های قابل افتتاح و اجرا در شهرستان طبس ادامه داد: از بین هزار و ۲۵۲ پروژه‌ای که همزمان با دهه فجر در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود سهم شهرستان طبس ۹۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵۸ میلیارد تومان است.

وی عنوان کرد: از این تعداد ۸۹ پروژه افتتاح می‌شود که شامل ۷۳ پروژه شهری و ۱۶ پروژه روستایی است و از ۹ پروژه کلنگ‌زنی نیز هفت پروژه شهری و ۲ پروژه روستایی است.

قناعت گفت: افتتاح پروژه تامین برق سایت ۵۰ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن به نمایندگی از پروژه‌های شرکت توزیع نیروی برق امروز در شهرستان طبس انجام شد که اعتبار آن بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان است.

وی عنوان کرد: پروژه گازرسانی به سایت ۷۹ هکتاری نهضت ملی مسکن و گازرسانی به ۳۲ روستا نیز افتتاح شد که مجموع اعتبار این پروژه‌ها ۲۰۹ میلیارد تومان است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در سفر دوره قبل به شهرستان طبس به مردم شریف این شهرستان برای احداث باند دوم طبس به جوخواه قول دادیم که امروز عملیات اجرایی آن به طول هفت کیلومتر با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

وی بیان کرد: خوابگاه کارگران معدنجو نیز با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، بخش آی سی یو و آشیانه بالگرد در شهرستان طبس با اعتبار هشت میلیارد تومان افتتاح شد.

قناعت افزود: در آستانه ۲۲ بهمن جهانیان به ایران اسلامی در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چشم دوخته‌اند و قطعا امسال هم شاهد حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهیم بود تا حماسه دیگری خلق شود.

وی با اشاره به اینکه دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین دستاوردهای نظام و دولت است گفت: علاوه بر افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه ها در ایام دهه فجر می‌توان به بیان گزارش عملکرد در حوزه‌های مختلف پرداخت.

همزمان با هفتمین روز دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی عملیات اجرایی پروژه احداث هفت کیلومتر باند دوم محور طبس - جوخواه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان و با ۱۳ دستگاه ابنیه به عرض ۱۲ متر و مدت پیمان ۲۴ ماه آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این مراسم با ارائه گزارشی از وضعیت راه‌های شهرستان طبس بیان کرد: طول کل راه‌های اصلی این شهرستان ۸۰۰ کیلومتر است و در حال حاضر ۲۰۰ کیلومتر باند دوم زیر بار عبور داریم.

وحید داعی افزود: از این میزان ۱۲۰ کیلومتر در محور دیهوک - راور، ۳۵ کیلومتر در محور طبس - اصفهان، ۱۱ کیلومتر در محور طبس - یزد، ۲ کیلومتر در محور طبس - عشق آباد، ۲ کیلومتر در محور طبس - دیهوک و ۳۰ کیلومتر نیز در محور دیهوک - فردوس قرار دارد.

وی گفت: ۲۹۰ میلیارد تومان معادل ۳۸ درصد اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی به حوزه شهرستان طبس اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار داشت: حدود ۱۸۰ کیلومتر باند دوم در محورهای شهرستان با حجم قرارداد ۸۰۰ میلیارد تومان شامل ۸۵ کیلومتر در محور دیهوک - راور، ۲۰ کیلومتر محور دیهوک - فردوس، ۲۵ کیلومتر محور طبس- یزد، ۱۷ کیلومتر محور طبس - اصفهان، ۲۸ کیلومتر محور خوسف - طبس و سه کیلومتر در محور طبس - بشرویه در دست اجراست.

وی افزود: طول کل محور طبس تا اصفهان حدود ۶۰۰ کیلومتر است که از این میزان ۱۶۰ کیلومتر در حوزه شهرستان طبس قرار دارد و ۳۵ کیلومتر آن دوبانده شده و ۲۴ کیلومتر نیز در دست اجرا بوده که ۱۰۱ کیلومتر هنوز شروع نشده است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.

سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی نوزدهم شهریور ۱۴۰۰ از شهرستان طبس آغاز شد و فعال‌سازی ظرفیت‌های تولیدی از محورهای مصوبات سفر استانی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =