محمد آقاجانلو

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: یکی از گلوگاه های امروز کشور موضوع معادن است و باید با تسهیل در برخی قوانین و مقررات، میزان اکتشافات را افزایش داد.

به گزارش ایراسین، محمد آقاجانلو با اشاره به محدودیت تجهیزات، نیروی انسانی متخصص و تکنسین‌های اکتشافات در کشور افزود: دانشگاه‌های کشوروشرکت‌های بزرگ دولتی و خصوصی باید در این زمینه به یاری بخش معدن و صنایع معدنی بیایند.

وی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های صنایع در کشور ادامه داد: واردات مواد معدنی مورد نیاز از دیگر کشورها، باید به عنوان اولویت دیگری به صورت موازی انجام شود.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران با اشاره به فاصله گرفتن از خام‌فروشی تصریح کرد: نگاهی به آمار صادرات کشور درسال‌های گذشته نشان می‌دهد از خام فروشی فاصله بسیار زیادی گرفته ایم، به‌طوری که تا ۱۰ سال پیش کلوخه سنگ آهن صادر می کردیم و سالیانه سه میلیون تن واردات میلگرد داشتیم، اما امروز به همین میزان میلگرد صادر می کنیم.

آقاجانلو با اشاره به سهم سه درصدی محصولات کیفی و با ارزش افزوده بالای فولادی در تولیدات کشورگفت: در مقابل سهم متوسط ۱۵ درصدی تولیدات جهانی، حرکت تولید صنایع فولادی کشور باید به تولید انواع و اقسام محصولات آلیاژی، ورق، کلاف، میلگرد و غیره با خواص فیزیکی و شیمیایی متفاوت، به جای تولید شمش ساده و کسب ارزش افزوده بیشتر، باشد.

وی با بیان اینکه تولید فولاد ۵۵ میلیون تنی پیش بینی شده درافق چشم انداز ۱۴۰۴ دست یافتنی است، افزود: با وجود ظرفیت ۴۴.۵ میلیون تنی نصب شده فولاد کشور، اما فقط ۳۰ میلیون تن استفاده شده و بقیه بلا استفاده مانده است که باید همه ارکان زنجیره و دولتمردان و مسوولان دست به دست هم دهند تا زیرساخت‌های لازم فراهم شود زیرا فولاد صنعتی اشتغال‌زاست که سایر زنجیره‌ها را به حرکت درآورده و منبع مهمی برای صادرات و ارزآوری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =