• ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
  • کد خبر: 33559
  • readingTime: ۱ دقیقه
باران

طبق اعلام سازمان هواشناسی؛ بارش برف در نواحی سردسیر و بارش باران در نواحی گرمسیر کشور با تقویت سامانه بارشی در روز جاری و فردا، شدت می‌گیرد و بارش‌ها تا پایان هفته در اغلب استان‌ها ادامه دارد.

به گزارش ایراسین، بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، از امروز بارش برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، در نواحی با اقلیم گرم رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید و در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف سنگین، وقوع بهمن و کولاک برف را خواهیم داشت.

بر این اساس، امروز در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، شمال فارس، ایلام، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد، بارش‌ها با شدت بیشتری آغاز می‌شود.

فردا در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، کرمانشاه، نیمه شمالی فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه شرقی خوزستان، ایلام و جنوب و غرب اصفهان نیز سامانه بارشی با شدت بیشتری نسبت به سایر استان‌ها فعال است.

این سامانه بارشی باعث انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌های مناطق سردسیر و ارتفاعات و دامنه استان‌های واقع در رشته کوه زاگرس خواهد شد.

جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، و اختلال در فعالیت‌های عمرانی، صاعقه، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به صنعت کشاورزی، رخداد بهمن، اختلال در انتقالِ منابع انرژی به‌ویژه برق و گاز از دیگر مخاطرات این سامانه است.

طی ۳ روز آینده وزش باد در اکثر مناطق کشور قابل ملاحظه بوده و خلیج‌فارس در سه روز آینده و دریای خزر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مواج است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز و فردا افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور و از چهارشنبه تا جمعه کاهش محسوس ۴ تا ۸ درجه‌ای دما در اکثر مناطق کشور روی می‌دهد.

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گستره بارش‌ها علاوه بر مناطق ذکر شده استان‌های ساحلی دریای خزر را نیز در برمی‌گیرد. روز جمعه در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =