کریستیانو رونالدو

با وجود این که شاید در ظاهر کریستیانو رونالدو فوتبالیست مغروری باشد، ولی او در طول سال‌های دوران فوتبالش نشان داده که قلبی رئوف دارد.

به گزارش ایراسین، همیشه از رفتارها و اخلاق کریستیانو رونالدو در زمین بازی و در حواشی مربوط به فوتبال بسیار نوشته شده است. این بار به فعالیت‌ها و رفتار این فوق‌ستاره پرتغالی خارج از مستطیل سبز نگاهی می‌اندازیم.

کریستیانو رونالدو، اسطوره‌ای که از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال است، به تازگی به النصر عربستان پیوسته و زندگی جدیدی را در خاورمیانه شروع کرده است

علاوه بر داشتن هواداران پرشمار در سراسر جهان، رفتارهای خاص رونالدو و وسواس و یا بدخلقی‌های گاه به گاهش موجی از انتقادها را روانه او کرده است. خیلی‌ها رفتارهای به ظاهر بچه‌گانه او را بارها مسخره کردند اما شاید کمتر کسی از چهره واقعی این ستاره به دور از فوتبال اطلاع داشته باشد.

کریستیانو رونالدو قلب بسیار بزرگی دارد و اگر منتقدانش از فعالیت‌های خیرخواهانه این اسطوره مطلع شوند شاید در مورد او تجدید نظر کنند.

مشارکت در مبارزه با کرونا

در دوران شیوع ویروس کرونا در جهان خیلی از مشاغل متوقف شدند و خیلی‌ها مجبور شدند با حقوق کمتر بسازند. در حالیکه شاید تصور شود کریستیانو رونالدو با سرمایه بزرگی که دارد مشکلی با کاهش دستمزدش نداشت اما جالب است بدانید که خیلی از فوتبالیست‌ها با کاهش دستمزد در دوران همه‌گیری کووید۱۹ موافقت نکردند. رونالدو اما از اولین کسانی بود که با کاهش دستمزد موافقت کرد و این مسئله برایش ۳.۸ میلیون پوند هزینه در پی داشت.

این فوق‌ستاره پرتغالی با همکاری ایجنت مشهورش «ژرژ مندس» یک میلیون پوند به بیمارستان‌های پرتغال کمک کرد تا با همه‌گیری کرونا مبارزه کنند. با کمک رونالدو چندین تخت و دستگاه تنفسی برای بیمارستان‌های پورتو و لیسبون خریداری شد. رئیس بیمارستان سانتا ماریا پرده از این راز و عمل خیرخواهانه رونالدو برداشت و به رسانه‌ها گفت که تجهیزات زیادی از سوی رونالدو برای ما فرستاده شد.

برناردو سیلوا پرده از راز دیگری برداشت و گفت که رونالدو از تیم پرتغال درخواست کرد تا نیمی از پاداششان برای راهیابی به یورو ۲۰۲۰ را برای مبارزه با بیماری کرونا اهدا کنند.

کریستیانو رونالدو

نیکوکاری

رونالدو با به ثمر رساندن ۴۰ گل در تیم رئال مادرید تحت مربیگری ژوزه مورینیو برنده کفش طلای سال ۲۰۱۱ شد و به جای اینکه کفش را در ویترین افتخاراتش بگذارد آن را برای کمک به خیریه به حراج گذاشت. کفش با قیمت ۱.۲ میلیون پوند به فروش رفت و پولش صرف ساخت چندین مدرسه در غزه شد.

او در سال ۲۰۱۳ این کار را تکرار کرد و کفش طلایش با قیمت ۵۳۰ هزار پوند به فروش رفت و تمام پول صرف کمک به بنیاد کودکان لندن شد.

او همواره از پلتفرمی که در اختیار دارد در جهت مثبت استفاده می‌کند و سفیر سه موسسه خیریه بزرگ به نامهای بنیاد نجات کودکان، یونیسف و چشم‌انداز جهانی است. او همچنین برای تعداد بسیار زیادی از خیریه‌ها فعالیت می‌کند. رونالدو همواره سعی در اطلاع‌رسانی در مورد بیماری سرطان کودکان دارد و به دیدار کودکان بسیاری می‌رود.

اسطوره پرتغالی بارها و بارها از پاداش‌های زیادی که به دلیل عملکردهای درخشانش در زمین بازی به‌دست می‌آورد، گذشت و با سخاوت هرچه تمامتر پول‌های خود را به نیازمندان بخشید. او در سال ۲۰۱۳ از هیئت حاکمه اروپا مبلغ ۱۰۰ هزار یورو دریافت کرد اما کل پول را به صلیب سرخ اهدا کرد. سال بعد با رساندن رئال مادرید به لادسیما و کسب دهمین قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا مبلغ ۴۵۰ هزار یورو جایزه گرفت و کل پول را به سه موسسه خیریه کودکان اهدا کرد.

کریستیانو رونالدو

اهدای خون؛ اهدای زندگی

رونالدو هیچ تتو و خالکوبی بر بدنش ندارد و وقتی علتش از او پرسیده شد گفت که به طور مرتب خون اهدا می‌کند. او در کمپین‌های بسیاری شرکت می‌کند و همواره تمام مردم جهان را به اهدای خون و نجات دادن زندگی دیگر انسان‌ها تشویق می‌کند. او در مصاحبه‌ای که در سال ۲۰۱۵ گفت: «ما با اهدای خون می‌توانیم تغییر ایجاد کنیم. من اهمیت اهدای خون را می‌دانم و مردم سراسر جهان را تشویق می‌کنم که با این کار زندگی‌ها را نجات بدهند.»

او همچنین یک بار مغز استخوان خود را هم اهدا کرد. پسر کارلوس مارتینس به مغز استخوان نیاز داشت و رونالدو این کار را برای او انجام می‌دهد.

کریستیانو رونالدو

قبول هزینه درمان

رونالدو هزینه درمان کودکان زیادی را پرداخته است. او از داستان کودکی ۹ ساله به نام نوهوزت گیلن آگاه شد و تمام هزینه‌های فرستادن کودک به آمریکا را متقبل شد و کودک با هزینه رونالدو به مدت یک سال در بیمارستان خصوصی تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت اما متاسفانه بیماری شکستش داد و در مارس ۲۰۱۳ از دنیا رفت.

او در سال ۲۰۱۴ هزینه‌های درمان اریک اورتیز کروز ۱۰ ماهه را به طور کامل پرداخت کرد و همچنین با به حراج گذاشتن پیراهنش به جمع‌آوری پولهای بیشتر برای اریک کمک کرد.

کریستیانو رونالدو

رفتار با هواداران

رونالدو به خوبی می‌داند که اسطوره خیلی از هواداران به خصوص کودکان و نوجوانان است و سعی می‌کند برای همه وقت بگذارد. او با فروتنی در ورزشگاه منتظر می‌ماند تا با هواداران عکس بگیرد و حتی مانع برخورد پلیس با هواداران می‌شود.

او در بازی دوستانه پیش‌فصل با بورنموث یکی از ضربات آزاد مشهور خود را به میان جمعیت ورزشگاه فرستاد و متاسفانه این ضربه باعث شکستن بازوی چارلی سیلوروود ۱۱ ساله شد. رونالدو وقتی از جریان مطلع شد پیراهن امضا شده خود را برای چارلی فرستاد. یک بار هم در لیگ قهرمانان با شلیک توپ به میان جمعیت باعث گریه پسربچه‌ای شد و بلافاصله به جایگاه هواداران پرید و پیراهن خود را به پسربچه داد.

کریستیانو رونالدو

اهمیت به خانواده

پدر رونالدو الکلی بود و سالها با بیماری اعتیاد مبارزه کرد و در نهایت در سال ۲۰۰۵ از دنیا رفت. برادر بزرگ رونالدو «هوگو آویرو» هم راه پدر را در پیش گرفت و به الکل و مواد مخدر روی آورد. رونالدو بلافاصله مداخله کرد و به برادرش قول داد که اگر اعتیاد را کنار بگذارد قهرمانی لادسیما را به او تقدیم می‌کند. همین اتفاق افتاد و دو برادر بعد از قهرمانی همدیگر را در آغوش گرفتند. هوگو از آن زمان در رویدادهای مهم در کنار رونالدو می‌ایستد. رونالدو پدرخوانده پسر هوگو است و هوگو را مسئول موزه‌اش در مادیرا کرده است.

کریستیانو رونالدو و برادرش

متانت و مهربانی

رونالدو بسیار صبور و فروتن است. وقتی با جورجینا و فرزندانش برای شام کریسمس ۲۰۱۸ بیرون رفته بود مجبور شد ۴۰ دقیقه صبر کند تا میز خالی شود و بتواند برای صرف شام بنشیند. او حتی پیشنهاد خالی کردن میزها را نپذیرفت و با متانت منتظر ماند و باعث شد سرآشپز رستوران «داوید فیوره» به او لقب «پسر شایسته» را بدهد.

رونالدو هرگز مهربانی‌ها را فراموش نمی‌کند. او زمانی گفته بود که در کودکی وقتی پولی برای تهیه غذا نداشت سه زن به او همبرگرهای مجانی می‌دادند. او به سختی توانست یکی از آن زن‌ها را پیدا کند و لطف او را با دعوت کردنش به مهمانی شام جبران کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =