ابراهیمی در کنفرانس پلنکس

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان از جهش تولید فولاد کشور در سال‌های پس انقلاب گفت و افزود: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، مجموع تولید فولاد کشور یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن بود. امروز و به برکت انقلاب اسلامی این رقم به ۳۵ میلیون تُن رسیده است

به گزارش ایراسین، ابراهیمی اشاره‌ای به اهداف و چشم‌انداز صنعت فولاد کشور داشت و گفت: توسعه و ظرفیت‌سازی جهت تولید ۵۵ میلیون تُن فولاد میانی، افزایش سهم فولاد در تولید ناخالص داخلی، عرضه ۳۶ میلیون تُن فولاد میانی معادل سرانه ۴۰۰ کیلوگرم و صادرات ۱۹ میلیون تُن محصولات نوردی، توسعه زیرساخت‌های لازم جهت تحقق توسعه متوازن و پایدار و تحصیل سالانه ۱۰ میلیارد یورو از صادرات محصولات فولادی اهداف اصلی صنعت فولاد کشور را تشکیل می‌دهند.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش دستیابی به تولید ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تُن فولاد در افق ۱۴۱۰ را از اهداف اصلی مجموعه فولاد خوزستان دانست و افزود: با توجه به پروژه‌های توسعه‌ای، افزایش تولید در افق ۱۴۰۴ به چهار میلیون تُن و در افق ۱۴۱۰ به ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تُن می‌رسد. البته برای دستیابی به این میزان از تولید با چالش‌هایی مواجه هستیم. محدودیت‌های انرژی مهم‌ترین چالشی است که در چند سال اخیر باعث توقفات تولید صنعت فولاد شده است.

وی اشاره‌ای هم به پروژه‌های در دست اجرا داشت و گفت: در حال حاضر ۱۷۹ پروژه به ارزش ۲۷ هزار میلیارد تومان تعریف و در حال اجرا هستند. به یُمن دهه‌ی فجر، ۳۳ پروژه به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسند. صرفه‌جویی ۳۰ میلیون یورویی و سهم ۷۷ درصدی توانمندی شرکت‌های داخلی دو ویژگی منحصر به فرد این پروژه‌ها هستند.

مدیرعامل فولاد خوزستان حمایت همه‌جانبه‌ی فولاد خوزستان از شرکت‌های دانش‌بنیان را راهبرد اصلی شرکت دانست و اظهار داشت: بومی‌سازی ۲۵ هزار قطعه، انعقاد قرارداد همکاری با دویست شرکت‌ دانش‌بنیان و همکاری مستمر با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی از جمله مواردی هستند که در فولاد خوزستان در حال انجام هستند.

شایان ذکر است؛ پس از اجرای برنامه، سایر مقامات کشوری و لشکری با حضور در محل پروژه خط و پست ۴۰۰ کیلو ولت برق، این پروژه در کنار ۳۲ پروژه دیگر فولاد خوزستان افتتاح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =