میوه

نایب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان گفت: درحال حاضر مشکلی در زمینه عرضه میوه شب عید وجود ندارد و میوه به میزان تقاضا موجود است.

به گزارش ایراسین، کم‌تراز دو ماه به سال جدید باقی‌مانده است و قیمت شماری از کالاهای اساسی با رشد در بازار روبه‌رو شده است. از طرفی تقاضا برای میوه در آستانه سال جدید افزایش می‌یابد و با این موضوع این سوال مطرح می‌شود که وضعیت عرضه و قیمت میوه شب عید به چه صورت خواهد بود؟ به گفته کارشناسان، اقدامات خوبی برای سامان دادن بازار میوه در آستانه سال جدید صورت گرفته است تا شرایط هم برای تولیدکننده و هم مصرف‌کننده مناسب باشد.

علی مهرکش، نایب‌رئیس اتحادیه میدان‌ها میوه و تره‌بار اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره پیش‌بینی خود از بازار میوه شب عید اظهار کرد: «منظور از میوه شب عید، سیب و پرتغال بوده و خوشبختانه مقدار این دو محصول در کشور زیاد است. البته مقادیری پرتغال همیشه صادر می‌شود که صادرات به نفع تولیدکننده است. اگرچه مصرف این دو میوه در کشور نیز بالاست.»

وی ادامه داد: «میزان پرتغال در انبارها تا سه هفته قبل به‌قدری بالابود که پس از ایام عید هم باقی می‌ماند و حتی احتمال فاسدشدن آن‌ها با گرم شدن هوا وجود داشت. ولی سرمازدگی که اواخر دی‌ماه کشور را دربرگرفت باعث شد بعضی از استان‌ها دمای ۱۰ درجه زیر صفر را هم تجربه کنند و این موضوع سبب سرمازدگی مقداری از پرتغال روی درخت‌ها و انبارهای سنتی شد.»

مهرکش در پاسخ به اینکه باوجود سرمازدگی مردم باید منتظر کاهش عرضه پرتغال شب عید باشند، بیان داشت: «در حال حاضر مشکلی در زمینه عرضه میوه شب عید وجود ندارد و میوه به میزان تقاضا موجود است.»

گزارش‌های میدانی از میدان میوه و تره‌بار نشان می‌دهد در حال حاضر هر کیلوگرم پرتغال شمال بین ۵ تا ۱۶ هزار تومان، پرتغال جنوب ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان، انواع سیب زرد و قرمز ۹ تا ۲۵ هزار تومان قیمت دارد. با این اوصاف سیب و پرتغال با چنین رنج قیمتی با اختلاف چند هزار تومان بیشتر یا کم‌تر در آخرین روزهای اسفندماه توزیع خواهد شد. اگرچه احتمال عرضه آن‌ها باقیمت پایین‌تر وجود دارد زیرا رئیس اتحادیه بارفروشان تهران اواسط دی‌ماه در گفت‌وگو با تسنیم از عرضه میوه عید با ۱۵ درصد زیر قیمت روز بازار خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =