باران

سازمان هواشناسی طی اطلاعیه هایی از ورود سامانه بارشی به کشور و تقویت آن خبر داد و نسبت به بارش سنگین برف و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار صادر کرد.

به گزارش ایراسین، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۹ بهمن) در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی بارش باران و برف و در سواحل دریای خزر و شمال شرق بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

امروز در غرب، شرق و جنوب شرق کشور افزایش نسبی دما انتظار می‌رود و سه‌شنبه و چهارشنبه دما در غرب کشور کاهش می‌یابد. همچنین در پی تقویت سامانه بارشی در روز دوشنبه، برای دو استان ایلام و خوزستان وضعیت نارنجی جوی اعلام شده است.

برای این مناطق در روزهای دوشنبه و سه شنبه «جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، صاعقه، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به صنعت کشاورزی» انتظار می رود.

همچنین فعالیت این سامانه در روز دوشنبه برای استان‌های «چهارمحال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه، کردستان» و روز سه‌شنبه برای استان‌های «کردستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، همدان، مرکزی، زنجان، اردبیل، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، لرستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد، مناطق غربی اصفهان و شمال و غرب سمنان» از نوع باران و برف، رخداد مه، کولاک برف و کاهش دید پیش بینی می‌شود.

این استان‌ها نیز با اثرات مخاطره آمیزی همچون «اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیتهای عمرانی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، رخداد بهمن، خسارت به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقالِ منابع انرژی بویژه برق و گاز» مواجه می‌شوند.

توصیه می‌شود در زمان فعالیت سامانه بارشی از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سفرهای غیر ضروری و فعالیت‌های کوه‌نوردی پرهیز شود. همچنین نسبت به پاکسازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها، پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه های ورودی و خروجی آب استخرهای پرورش آبزیان، کنترل و جلوگیری از ورود روان آب به زمین های کشاورزی، دامداری ها و استخرهای پرورشی اقدام شود.

طی امروز و فردا( ۸ و ۹ بهمن) بندرعباس با دمای ۲۰ و ۲۱ درجه سانتیگراد گرمترین و شهر کرد با دمای ۱۷- و ۱۰- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

چهارشنبه (۱۲ بهمن) بارش در شمال غرب تضعیف شده و در نواحی غرب، جنوب غرب، مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های البرز ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمال شرق کشور و همچنین بخش‌هایی از شمال غرب فارس و بوشهر ادامه خواهد داشت.

پنجشنبه (۱۳ بهمن) سامانه بارشی در نواحی غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس، مرکز، شرق و شمال شرق فعالیت خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =