منیژه غلامرضایی ایمیدرو

مدیر زیرساخت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی گفت: فولاد مبارکه در زمینه استفاده از پساب و بازچرخانی آب، الگویی برای شرکت‌های معدنی کشور محسوب می‌شود.

به گزارش ایراسین، منیژه غلامرضایی، مدیر زیرساخت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی(ایمیدرو) در حاشیه بازدید از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: فولاد مبارکه به‌عنوان شرکتی پیشرو در بخش معدن و صنایع معدنی شناخته می‌شود که در این زمینه، برای بهبود زیرساخت‌ها، پروژه‌های مشترکی بین این شرکت و ایمیدرو تعریف شده است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در بخش نیروگاهی کشور گفت: ازجمله این پروژه‌ها می‌توان به طرح افزایش ۱۰هزار مگاوات توان نیروگاهی اشاره کرد که در کل کشور احداث می‌شود و فولاد مبارکه در حال اجرای سهم هزارمگاواتی خود است. امروز با بازدید پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در جریان پیشرفت پروژه قرار گرفتیم.

مدیر زیرساخت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی با قدردانی از تلاش فولاد مبارکه برای کاهش مصرف آب در خطوط تولید این شرکت افزود: این شرکت در زمینه استفاده از پساب بازچرخانی آب در خطوط تولید، الگویی برای شرکت‌های معدنی کشور محسوب می‌شود؛ چراکه پروژه‌هایی نظیر RO۲ می‌تواند به کاهش آب مصرفی و آب خام کمک زیادی کند.

محدودیت‌های انرژی؛ گریبان‌گیر فولادسازان

وی خاطرنشان کرد: به خاطر نقش راهبری ایمیدرو در موضوع انتقال آب، جلسه‌ای با شرکت انتقال آب صفه اصفهان برای بررسی راهکارهای موجود در این زمینه تنظیم کرده‌ایم تا بتوانیم با همکاری این شرکت اقدامات خوبی را انجام دهیم.

غلامرضایی با اشاره به چالش‌های موجود در مسیر تولید فولادسازان کشور تصریح کرد: صنعت فولاد کشور امروزه با چالش‌هایی نظیر حمل‌ونقل و محدودیت‌های انرژی است که در موضوع حمل‌ونقل ریلی برای تأمین لوکوموتیو و در زمینه محدودیت‌های انرژی بحث چالش گاز موجب شده شرکت‌ها نتوانند از ظرفیت تولید خود به نحو شایسته‌ای استفاده کنند. در این راستا ایمیدرو به دنبال راه‌حلی پایدار برای تأمین انرژی فولادسازان است تا بتواند از حقوق صنایع برای اختصاص انرژی کافی به ‌آن‌ها دفاع کند تا با کاهش محدودیت‌ها، صنایع، بالندگی اقتصادی بیشتری را در بخش معدن و صنایع معدنی برای کشور رقم بزنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =