هوای سرد

سازمان هواشناسی از بارش ۵ روزه برف و باران در برخی استان‌ها و افزایش آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پُرجمعیت کشور از جمله تهران تا جمعه آینده خبر داد.

به گزارش ایراسین، بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی با نفوذ توده هوای سرد به کشور انتظار می‌رود دمای هوا از امروز (دوشنبه) تا روز چهارشنبه به طور میانگین بین سه تا پنج درجه کاهش یابد. مناطق تحت تاثیر کاهش دما شامل غرب و شمال غرب، شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز و دامنه و ارتفاعات البرز، مازندران، گلستان و گیلان است.

با ادامه سرمای هوا انتظار می‌رود مصرف منابع انرژی به ویژه برق و گاز افزایش یابد و یخبندان و لغزندگی جاده‌ها در مناطق تحت تاثیر رخ دهد. همچنین احتمال خسارت به صنعت کشاورزی نیز وجود دارد.

سازمان هواشناسی توصیه کرده است که در منابع انرژی مدیریت و صرفه جویی شود و از پوشش های مناسب برای جلوگیری از آسیب به شبکه داخلی آب شرب منازل استفاده شود. همچنین از ضدیخ در رادیاتور خودروها و ماشین آلات کشاورزی استفاده شود.احتیاط در سفرها، به همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی نیز توصیه می شود.

همچنین از امروز تا آخر هفته وزش باد شمال شرقی بخش‌هایی از دریای عمان و خلیج فارس را فرا می گیرد که سبب افزایش ارتفاع موج به ۱.۵ تا ۲ متر می شود.

جمعه در برخی مناطق استان فارس، کرمان، هرمزگان، جنوب بوشهر، جزایر واقع در شرق خلیج‌فارس و تنگه هرمز، کرمان و یزد بارش پراکنده روی می‌دهد. در این روز با گذر امواج تراز میانی جو در دامنه‌های زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب ابرناکی و بارش برف و باران پیش بینی شده است.

طی این مدت در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اصفهان و اراک افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =