نورد سرد

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: عدم تامین انرژی مورد نیاز صنعت فولاد کشور موجب کاهش ۵۰ درصدی تولید بسیاری از کارخانه ها و واحدهای تولیدی شده است.

به گزارش ایراسین به نقل از فولادبان، نادر سلیمانی با اشاره به بحران تامین انرژی برای صنعت فولاد در این روززها و هفته‌ها، اظهار کرد: کمبود و قطعی‌های پی در پی برق در تابستان و گاز در زمستان موجب کاهش تولید فولاد در کشور شده است.

وی گفت: کمبود حامل‌های انرژی موجب تعطیلی ۱۰۰ درصدی یکی از فولادسازان بزرگ کشور شده است. در این راستا، مدتی است به دلیل کمبود انرژی و محدودیت‌های مصرف گاز و برق، کلیه فعالیت‌های تولیدی در تمام خطوط مجتمع فولاد خراسان از گندله‌سازی و احیاء مستقیم گرفته تا فولادسازی و نورد متوقف شده است.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: با وجود سهم پایین فولاد از مصرف انرژی، اما زمانی که با عدم پایداری شبکه سراسری گاز مواجه می شویم، اول به سراغ فولاد سازان می روند و برق و گاز این واحدهای تولیدی را قطع می‌کنند. همین امر در زمستان سال جاری باعث کاهش ۵۰ درصدی تولید بسیاری از کارخانه ها و واحدهای تولیدی شده است.

وی تصریح کرد: باید به اهمیت تولید فولاد در کشور بیشتر توجه شود، چرا که این صنعت ارزآوری بسیار بالایی از طریق صادرات برای کشور می تواند داشته باشد.

وی گفت: با توجه به سقوط قیمت‌های جهانی، درآمدی که می‌توانیم از ۳۰ میلیون تن فولادسازی داشته باشیم، حداقل ۱۵ میلیارد دلار است و اگر مصرف سرانه را ۲۰۰ کیلوگرم در نظر بگیریم، ۱۶ میلیون تن به مصرف داخل می‌رسد، بنابراین هم اکنون توانایی جامعه فولاد برای صادرات ۱۴ تا ۱۵ میلیون تن است.

به گفته این عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد، خوشبختانه از ۴ میلیون تن واردات فولاد در سال ۱۳۵۵ امروز به صادرکننده فولاد تبدیل شده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =