صنعت فولاد

گزارش مرکز پژوهش های مجلس در خصوص پایش بخش صنعت و معدن در آذرماه 1401 نشان می دهد شاخص تولید و فروش شرکت های صنعتی بورسی به بالاترین سطح سال ۱۴۰۱ رسیده است.

به گزارش ایراسین، دفتر مطالعات اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در گزارشی با عنوان «پایش بخش حقیقی اقتصاد ایران در آذر ماه ۱۴۰۱؛ بخش صنعت و معدن» اعلام کرد که در آذر ماه ۱۴۰۱، شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی به بالاترین سطح در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

بر اساس این گزارش شاخص تولید و فروش آذر ماه ۱۴۰۱ نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب با افزایش ۱۲/۹ و ۱۵/۷ درصدی و نسبت به ماه قبل با افزایش۲/۷ و ۳/۶ درصدی مواجه شده است.

رشته فعالیت خودرو و قطعات در این ماه رکورد جدیدی ثبت کرده است و شاخص تولید و فروش آن به ترتیب رشد ۴۸/۴ و ۸۶/۷ درصدی را نسبت به ماه مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

شاخص تولید رشته فعالیت دارو به بالاترین سطح در دو سال اخیر رسیده و نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش ۲۵/۶ درصدی و نسبت به ماه قبل افزایش هفت درصدی داشته است.

شاخص تولید و فروش رشته فعالیت ماشین‌آلات و تجهیزات در آذر ماه روند صعودی خود در سال ۱۴۰۱ را ادامه داده و نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب رشد ۳۵/۵ و ۹۵ درصدی را ثبت کرده است.

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس می‌افزاید: در آذرماه ۱۴۰۱ نرخ رشد ماهانه قیمت فعالیت‌های صنعتی بورسی رشد مثبت ۲ دهم درصدی را ثبت کرده و رشد نقطه به نقطه به ۳۵/۴ درصد رسیده است.

بنا بر این گزارش، میانگین سالیانه شاخص قیمت هم در آذرماه ۱۴۰۱ روند نزولی یک سال اخیر خود را ادامه داد و با ‍۲/۱ واحد درصد کاهش نسبت به ماه قبل، میزان ۴۹/۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد. در این ماه رشته فعالیت دارو همانند آبان ماه مجدد با افزایش قیمت مواجه بوده و نرخ رشد ماهیانه ۹/۳ درصدی داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =