کاهش دما

سازمان هواشناسی اعلام کرد: تا پایان هفته دمای هوا در کشور ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد سردتر خواهد شد. همچنین هشداری برای بخش کشاورزی صادر شد.

به گزارش ایراسین بر اساس این هشدار به طور میانگین دمای هوای استان‌های ایلام، خوزستان، بوشهر، جنوب فارس، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان در روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه بین ۸ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد و سرمای هوا تا جمعه ماندگار است.

توصیه می‌شود کشاورزان استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان نسبت به‌سرعت بخشی در برداشت پرتقال و محافظت از مزارع سیب‌زمینی اقدام کنند؛ همچنین کشاورزان ایلام در برداشت ذرت دانه‌ای و گل نرگس تسریع کنند.

سرعت بخشی در برداشت گوجه فرهنگی در استان بوشهر و محافظت از صیفی‌جات در شمال استان خوزستان در برابر کاهش دما نیز توصیه می‌شود.

همچنین نسبت به «تأمین سوخت و سرویس و راه‌اندازی وسایل حرارتی، کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها، محافظت از تأسیسات و مراقبت از سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار باتوجه‌به پایین‌بودن دمای سطح زمین به‌ویژه در مناطق مرتفع و کوهستانی، تداوم افزایش رطوبت در مزارع و باغات باهدف تعدیل دمای محیط از طریق انجام آبیاری خارج‌ازنوبت، خودداری از انجام هرس درختان، عدم کوددهی استخرهای پرورش ماهیان گرم آبی، عدم مبارزه شیمیایی در مناطقی که احتمالاً دما به زیر صفر می‌رسد»، توصیه می‌شود.

در بعضی ساعات وزش باد در سطح استان به‌ویژه نیمه‌جنوبی و غربی استان و ارتفاعات گاهی وزش باد شدید مورد انتظار است.

آسمان تهران فردا ۲۱ دی نیمه‌ابری تا ابری و گاهی بارش پراکنده برف و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۴ درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه ۲۲ دی نیمه‌ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده برف، در بعد از ظهر وزش باد و در شب کاهش محسوس دما با حداقل دمای ۳- و حداکثر دمای ۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۱۲- سردترین ایستگاه هواشناسی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =