• ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
  • کد خبر: 32260
  • readingTime: ۱ دقیقه
صادرات

معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزیر صنعت، معدن و تجارت با قدردانی از بنیاد برکت برای ایجاد ۲۲۰ هزار شغل گفت: در ۹ ماه اخیر شاهد رشد ۱۹ درصدی ارزش صادرات غیرنفتی هستیم.

به گزارش ایراسین به نقل از وزارت صمت، سید محمد موسوی در آیین شکرانه هزارمین مشارکت اقتصادی بنیاد برکت در بنگاه های کوچک و متوسط سراسر کشور گفت: بر اساس آمار گمرک تا ۱۰ دی ماه امسال تجارت خارجی کشور از ۸۸ میلیارد دلار عبور کرد و شاهد رشد ۱۹ درصدی ارزش صادرات غیرنفتی در ۹ ماه اول امسال هستیم که نتایج تلاش های مجدانه دولت و دستگاه های اجرایی و همه تلاشگران عرصه صنعت، معدن و تجارت است که شبانه روز در جبهه جنگ اقتصادی مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: دستاوردهای ۱۵ ساله بنیاد برکت منجر به ایجاد ۲۲۰ هزار شغل و ۱۲ هزار میلیارد تومانی حجم سرمایه گذاری در عرصه اقتصادی کشور شده و تلاش ها و حمایت های این بنیاد باعث شده تا هزار بنگاه کوچک و متوسط موجب توانمندی اقتصادی و اجتماعی و ایجاد فرصت شغلی در مناطق محروم و کم برخوردار شده و بر اساس مزیت های نسبی هر منطقه و محله، با مشارکت های غیرتصدی گرانه که تبدیل به اشتغال پایدار شده و در همه این فعالیت ها، مشارکت مردمی و مکمل فعالیت های اقتصادی دولت بوده است.

موسوی تصریح کرد: در واقع این اقدامات جهادی و انقلابی و دانش بنیان برای کارهای زمین مانده در حوزه اقتصادی کشور و چشم انداز مناسب این بنیاد مبنی بر تکمیل زنجیره ها، راه اندازی طرح های دانش بنیان صادرات گرا، موجب ایجاد امید، اعتماد به نفس در مردم و محرومیت زدایی می‌شود .

وی افزود: با توجه به نقشه راهی که در بخش های مختلف وزارت صمت ترسیم شده، آمادگی داریم با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در یک تقسیم کار ملی ناترازی که هم اکنون در حوزه صنعتی و معدنی کشور در مناطق محروم و کم برخوردار وجود دارد را جبران کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به مقارن بودن این مراسم با سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی می توان به شباهت عملکرد بنیاد برکت با اقدامات قهرمان ملی اشاره کرد که کار کردن در مناطق کمتر برخوردار برای مستضعفین و این ویژگی که به هیچ عنوان دنبال دیده شدن نیستند، از جمله آنها بوده و تمام اینها مورد تقدیر و اهمیت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =