کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو به سعودی خاورمیانه سفر کرد و قراردادی با النصر عربستان بست تا دو نیم سال کاملاً متفاوت نسبت به تمامی سال‌های دوران بازی‌اش را سپری کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، کریستیانو رونالدو فوق‌ستاره ۳۷ ساله پرتغالی با سابقه آقای‌گلی فوتبال ملی و شکستن رکوردهای متعدد در دوران حضورش در رئال‌مادرید، یوونتوس و منچستریونایتد، حالا باید در آسیا و در سرزمین سعودی‌ها بازی کند.

رونالدو قراردادی دو و نیم ساله با النصر عربستان بسته که به موجب آن ۵۰۰ میلیون یورو در این مدت زمان به حسابش واریز خواهد شد. گفته می‌شود CR۷ سفیر فوتبال عربستان هم خواهد شد و به این کشور برای میزبانی در جام‌جهانی ۲۰۳۰ کمک خواهد کرد.

در ادامه این گزارش به اتفاقاتی که برای رونالدو از قطعی شدن حضورش در النصر عربستان تا مراسم معارفه رخ داد، خواهیم پرداخت.

عکس یادگاری با مسلی آل‌معمر

اولین عکسی که از کریستیانو رونالدو با پیراهن النصر منتشر شد او را کنار مردی نشان می‌دهد که نقش کلیدی در پیوستنش به تیم عربستانی داشته. «مسلی آل‌معمر» مسلی آل‌معمر بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ رئیس بخش بازاریابی و ارتباطات در تکنو-ولی ظهران در دانشگاه ملک فهد و مدیر ارتباطات شرکتی در STC از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ بود. آل‌معمر بیش از هفت سال است که تحلیلگر اخبار ورزشی در کانال خبری العربیه و از سال ۲۰۰۷ ستون‌نویس هفتگی ورزشی روزنامه الشرق الاوسط است. او همچنین از جولای ۲۰۰۵ تا می ۲۰۰۷ سردبیر روزنامه شمس بود.

آل‌معمر دارای لیسانس مالی از دانشگاه نفت و مواد معدنی ملک فهد در ظهران و کارشناسی ارشد در ارتباطات بازاریابی از دانشگاه متروپولیتن منچستر است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد اجرایی جهانی در حقوق ورزش بین‌المللی از موسسه عالی حقوق و اقتصاد اسپانیا است.

این مرد بلندپرواز مدتی می‌شود که ریاست باشگاه پرطرفدار النصر عربستان را برعهده دارد و نامش به واسطه عقد قرارداد با رونالدو برای همیشه در تاریخ فوتبال عربستان ثبت شد.

کریستیانو رونالدو و مسلی آل‌معمر

نکته جالب این که آل‌معمر چند روز قبل از عقد قرارداد با رونالدو گفته بود این خبر دروغ است! اما در کنفرانس خبری معارفه رونالدو گفت: «باشگاه النصر مستحق حضور این بازیکن در اینجاست. درآمد حاصل از این قرارداد به نفع النصر خواهد بود. ما به کریستیانو مبلغی را که شایسته او بود دادیم، برای این که او بهترین بازیکن تاریخ است.»

مراسم معارفه کریستیانو رونالدو

محل سکونت رونالدو در عربستان

یکی از جذاب‌ترین اتفاق‌ها پیرامون فوتبالیست‌های مطرح بررسی عمارت‌ها و مکان‌هایی است که در آن‌ها زندگی می‌کنند. بعد از حضور رونالدو در ریاض هم رسانه‌ها به بررسی محل احتمالی زندگی او پرداخته‌اند.

ریاض دارای تعدادی محله ثروتمند است. رونالدو و خانواده‌اش می‌توانند در آل‌محمدیه مستقر شوند که دارای یک زندگی شبانه باورنکردنی از جمله بهترین رستوران‌های شهر است. یا النخیل محله دیگری که مملو از بهترین مدارس بین‌المللی برای آموزش فرزندان‌شان است، انتخاب خوبی خواهد بود.

از نظر موقعیت مکانی هردو محله نزدیک به ورزشگاه ۲۵هزار نفری النصر (مرسول پارک) هستند که زمانی به عنوان ورزشگاه دانشگاه پادشاه سعودی شناخته می‌شود. بسیار دور از ورزشگاه ۷۴هزار نفری اولدترافورد که رونالدو به بازی کردن در آن عادت کرده است.

در شهر ریاض تعداد زیادی مجتمع خصوصی وجود دارد که رونالدو می‌تواند در یکی از آن‌ها زندگی کند و برای غربی‌ها ایده‌آل است. بیشتر این کاخ‌ها دارای استخرهای شنا، مدارس پیش‌دبستانی، فروشگاه‌ها، کلینیک‌ها، سالن‌های ورزشی و رستوران‌های مخصوص به خودشان هستند به این معنی که هرگز مجبور نیستید محوطه را ترک کنید.

اجاره‌ها عمدتا توسط کارفرمایان در قراردادهایی خصوصی ارائه می‌شود اما اگر رونالدو بخواهد مجموعه املاکش را افزایش دهد گزینه‌های بالقوه برای شرایط او ایده‌آل هستند. یکی از املاکی که نشریه «سان» مشاهده کرده عمارتی بزرگ و ۸ خوابه دارای استخر شنا در اندازه استخر المپیک، اتاق پذیرایی با آبشار فوق‌العاده و همچنین سه ویلای مهمان است که در منطقه المقه واقع شده. در صورتی که رونالدو و جورجینا بخواهند سلطنتی زندگی کنند گزینه خدمتکار و راننده هم در دسترس است.

خانه احتمالی رونالدو در عربستان

خانه احتمالی رونالدو در عربستان

از معارفه در برنابئو تا معارفه در مرسول پارک

کریستیانو رونالدو با جت شخصی‌اش به سمت ریاض برای ماجراجویی جدید سفر کرد. رونالدو که بامداد سه‌شنبه گذشته به پایتخت عربستان سعودی رسید، عصر همان روز هم در ورزشگاه مرسول پارک معرفی شد.

نکته جالب در خصوص این مراسم قیمت بلیت این رویداد مهم برای هواداران النصر است. باوجود اینکه انتظار می‌رفت عربستانی‌ها در اولین اقدام برای درآمدزایی از این فوق ستاره یک قیمت نجومی را برای خرید بلیت در نظر بگیرند، در کمال ناباوری مبلغ اعلام شده تنها ۱۵ ریال عربستان است که با احتساب آخرین قیمت ریال عربستان که ۱۰۶۲۵ تومان است نزدیک به ۱۶۰ هزار تومان می‌شود.

جالب است بدانید درآمد حاصله از مراسم معارفه رونالدو صرفه خیریه‌ها شده است.

مراسم معارفه کریستیانو رونالدو

رونالدو: نظر مردم برایم مهم نیست!

طبق انتظار در کنفرانس خبری پیش از مراسم معارفه رونالدو هم او حرف‌هایی تند زد. برای مثال در مورد انتقادهایی که از حضورش در عربستان می‌شود، گفت: «خیلی از مردم صحبت می‌کنند و نظر می‌دهند، ولی درباره فوتبال چیزی نمی‌دانند. فوتبال در ۱۰، ۱۵ سال گذشته مفاوت شده و همه تیم‌ها خیلی آماده‌اند. این را در جام جهانی دیدیم. فراموش نکنید تنها تیمی که توانست قهرمان جهان را ببرد، عربستان بود. صادقانه بگویم من خیلی برایم مهم نیست که نظر مردم چیست. من مسئولیت دارم که ذهنیت را عوض کنم ولی مسئولیت ندارم که ذهنیت مردم را عوض کنم. می‌دانم که لیگ اینجا به شدت رقابتی است. شاید مردم ندانند ولی من بازی‌های زیادی را دیدم.»

مراسم معارفه کریستیانو رونالدو

رونالدو در بخش دیگری از صحبت‌هایش هم بیان کرد: «افتخار می‌کنم که این قدم را برداشتم و به النصر آمدم. هم من و هم خانواده‌ام از حضور در عربستان خوشحالیم‌. استقبال فوق‌العاده‌ای از ما شد و از میهمان نوازی مردم عربستان تشکر می‌کنم. گرفتن این تصمیم برای من آسان نبود اما به النصر آمدم تا قهرمان شوم. من از گرفتن این تصمیم بزرگ بسیار مفتخرم. در اروپا همه چیز را بردم و برای بزرگترین باشگاه‌ها بازی کردم و اکنون زمان یک چالش جدید است.»

مراسم معارفه کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو حالا بعد از به ثمر رساندن ۷۰۱ گل با پیراهن اسپورتینگ، رئال‌مادرید، یوونتوس و منچستریونایتد راهی عربستان سعودی شده و همه منتظر هستند نخستین گل او با پیراهن زرد شوالیه‌های نجد را ببینند.

کریستیانو رونالدو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =