• ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
  • کد خبر: 32162
  • readingTime: ۱ دقیقه
مهرداد اکبریان

رئیس انجمن سنگ آهن ایران گفت: شورای آهن و فولاد راه اندازی شد.

به گزارش ایراسین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مهرداد اکبریان در نشست خبری درباره راه اندازی شورای آهن و فولاد افزود: هم اکنون ذخیره فولاد در کشور صاحب یک جا و محلی است که می‌توانند مسائل را در آنجا حل و فصل کنند.
وی گفت: انجمن سنگ آهن ایران، انجمن تولید کنندگان فولاد و انجمن نوردکاران فولادی ایران سه انجمن بزرگ که بالادست، میان دست و پایین دست در این زنجیره به عنوان اعضای اصلی شورا هستند.
اکبریان افزود: قرار نیست این شورا محدود به همین سه انجمن و تشکل باشد بلکه شعار شورا این است که تمام ذی نفعان حضور داشته باشند، این شورا اساسنامه و میثاق نامه دارد ضمن اینکه شورا نیازی به ثبت در جایی ندارد و فعلاً نیز جایی ثبت نشده است.
همچنین عضو هیئت مدیره انجمن سنگ آهن ایران در این نشست درباره حقوق دولتی گفت: بحث حقوق دولتی همیشه گریبانگیر معادن بوده هرچند که حاکمیت نظرش این است که آن بخشی از سود معدن دار که همیشه به عنوان یک بنگاه اقتصادی خیلی پرسود به آن نگاه می‌شود، باید حداکثری دیده شود، اما در قانون معادن ماده قانونی داریم که طبق این قانون حداکثر حقوق دولتی ۱۰ درصد قیمت فروش ماده معدنی در معدن است.
مسعود رازفر افزود: در سنوات مختلف متناسب با بودجه‌ای که بسته شده این حقوق دولتی دچار تغییراتی می‌شود که تفسیر روی آن است. ما در انجمن سعی کردیم آن کارکارشناسی را به حاکمیت و وزارتخانه ارائه کنیم که نفع دو طرف دیده شود.
وی گفت: قطعاً معادن انفال هستند و باید معادن آن حق را بدهند، اما به نحوی که دچار ضررهای مقطعی و کلان نشود و اشتغالزایی شان از بین نرود و معدن‌های متوسط و کوچک از دور خارج نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =